سیاسی

تذکر نمایندگان به روحانی درباره تخصیص 120 میلیارد به ساختمان دانشکده/ علت تخصیص این بودجه در تنگنای مالی چیست؟


جمعی از نمایندگان مجلس نسبت به اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی مقابله با کرونا برای خرید ساختمان برای یک دانشکده به رئیس‌جمهور تذکر دادند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جمعی از نمایندگان مجلس نسبت به اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی مقابله با کرونا برای خرید ساختمان دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به رئیس‌جمهور تذکر دادند.

در عنوان تذکر نمایندگان مجلس آمده است: چرا از اعتبارات برداشت شده از صندوق توسعه ملی که برای مقابله و مدیریت عوارض کرونا باید هزینه می‌شد ۱۲۰ میلیارد تومان برای خرید ساختمان دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هزینه شده است؟

در شرح تذکر نمایندگان آمده است: «با عنایت به گزارش رسمی دیوان محاسبات کشور، به بهانه احداث ساختمان دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

در نامه ۳۰ تیر ماه ۹۹ رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شده از محل مجوز مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی به منظور مقابله با کرونا مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان بابت خرید ساختمان و بهسازی دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شهید بهشتی با تأیید جنابعالی به عنوان ۱۰۰درصد تخصیص یافته تلقی می‌شود.

این در حالی است که برای سال ۹۹ اعتبار مصوب شده برای این پروژه ۲ میلیارد تومان مقرر شده بود که با توجه به اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان طبق ابلاغیه جناب آقای دکتر نوبخت از محل حساب خاص ریاست جمهوری، منابع تزریق شده بیش از ۵۹۰۰ درصد یا به تعبیری حدود ۶۰ برابر رشد دارد.

طبعا این رقم بسیار فراتر از منابع مصوب است و این اعتبار نه تنها صرف ساخت این پروژه با شماره طبقه‌بندی ۱۸۰۳۰۲۵۵۱۰ مربوط به احداث دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شهید بهشتی نمی‌شود بلکه صرف خرید ساختمانی با موقعیت مسکونی و بدون رعایت مفاد ماده (۲۳) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخش از مقررات مالی دولت (۲) شده است و همچنین سازمان برنامه و بودجه در خصوص حساب خاص و منابع و محل‌های هزینه‌کرد آن لازم است شفا‌ف‌سازی لازم صورت پذیرد.

انتظار می‌رود دولت محترم به جای صدور بیانیه‌های تکذیبیه در روند تخصیص سفارشی بودجه و اقدامات تبعیض آمیز در تخصیص بودجه در تنگناهای مالی کشور، با پذیرش اشتباه پاسخگوی افکار عمومی باشد.

 

نام نمایندگان حوزه انتخابیه
علیرضا نظری خمین
رمضانعلی سنگدوینی

گرگان و آققلا

 حسینعلی حاجی‌دلیگانی شاهین‌شهر و میمه و برخوار
رسول فرحی میکال لاهیجان و سیاهکل
سیدمحمد مولوی

آبادان

سیدجلیل میرمحمدی میبدی تفت و میبد
محمدتقی نقدعلی خمینی شهر
رحمت‌اله نوروزی

علی‌آباد

سیدعلی یزدی‌خواه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
جعفر قادری شیراز و زرقان
بهروز محبی نجم‌آبادی سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن
احمد محرم‌زاده یخفروزان اهر و هریس
فاطمه محمدبیگی

قزوین، آبیک و البرز

بهروز محبی نجم آبادی سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن
   
فاطمه محمدبیگی قزوین،‌ آبیک و البرز
جلال محمودزاده مهاباد
کیوان مرادیان کوچکسرائی قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرع و سوادکوه شمالی
کمال حسین‌پور پیرانشهر و سردشت
علی خضریان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
حسن رزمیان مقدم درگز
سمیه رفیعی تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
قاسم ساعدی دشت آزادگان و هویزه
رضا آریان پور مینودشت، گالیکش و کلاله و مراوه‌تپه
صدیف بدری اردبیل، نمین، نیر و سرعین
حسین حاتمی کلیبر، خداآفرین و هوراند
مهدی شریفیان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا