بین الملل

امنیت در افغانستان محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و پاکستان


وزرای امور خارجه ازبکستان و پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی بر تلاش برای دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان تاکید کردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت هماهنگی برای دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان از طریق جذب آن به پروسه های اقتصادی منطقه‌ای تاکید کردند.

وزرای امور خارجه دو کشور در چارچوب این گفت‌وگوی تلفنی چگونگی و چشم انداز روابط ازبکستان و پاکستان در زمینه های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، حمل و نقلی و دیگر حوزه ها را بررسی کردند.

طرفین بر اهمیت اتحاد تلاش ها برای دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان از طریق جذب آن به پروسه های اقتصادی منطقه‌ای تاکید کردند.

وزرای امور خارجه دو کشور در مورد توسعه کریدورهای حمل و نقلی بین آسیای مرکزی و جنوبی و همچنین افزایش مبادلات بازرگانی توجه خاص مبذول داشتند.

وزرای امور خارجه ازبکستان و پاکستان مسایل همکاری های همه جانبه در چارچوب سازمان های بین المللی را نیز بررسی کردند.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2019 میلادی با 5 برابر افزایش نسبت به سال 2018 میلادی در سطح 123 میلیون دلار قرار گرفته است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، پاکستان استقلال این کشور ‌را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 می سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/.


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا