بین الملل

سفرای پاکستان و عمان استوارنامه های خود را تقدیم بشار اسد کردند

سفرای پاکستان و عمان شب گذشته استوارنامه های خود را تقدیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «سعید محمد خان» و «ترکی بن محمود البوسعیدی» استوارنامه‌های خود را به عنوان سفرای پاکستان و عمان تقدیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه کردند.

بشار اسد این دو سفیر را به صورت جداگانه در کاخ ریاست جمهوری به حضور پذیرفت و برای آنها، آرزوی موفقیت کرد. در مراسم تقدیم استوارنامه «ولید المعلم» وزیر امور خارجه و «منصور عزام» وزیر امور ریاست جمهوری حضور داشتند.

البوسعیدی که به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار عُمان در سوریه تعیین شد، ۱۳ مهر گذشته با وزیر خارجه سوریه دیدار کرد. در این دیدار دو طرف درباره روابط دوجانبه و راههای تقویت آن در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل‌نظر کردند.

بدین ترتیب عمان اولین کشور از کشورهای حوزه خلیج فارس است که از سال ۲۰۱۱ تاکنون رسما در سوریه سفیر تعیین می‌کند. امارات و بحرین در سال ۲۰۱۸ از گشایش سفارت خود در سوریه خبر دادند اما سفیری در این کشور تعیین نکردند و کاردار، امور سفارتخانه‌های مذکور را اداره می‌کند.

از زمان آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱، برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فعالیت سفارتخانه‌های خود در این کشور را به حالت تعلیق درآورده بودند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا