بین الملل

اسنودن اقامت دائمی روسیه را دریافت کرد


وکیل افشاگر معروف آمریکایی که از سال 2013 برای در امان ماندن از پیگرد قانونی از سوی آمریکا در روسیه زندگی می‌کند، گفت موکلش اجازه اقامت نامحدود در این کشور را دریافت کرده است.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وکیل «ادوارد جوزف اسنودن» کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کرد موکلش اقامت دائم روسیه را دریافت کرده است.

وکیل این افشاگر ۳۷ ساله آمریکایی که از سال ۲۰۱۳ برای در امان ماندن از پیگرد قانونی از سوی آمریکا، در روسیه زندگی می‌کند، روز پنجشنبه به خبرگزاری تاس روسیه گفت: امروز، به اسنودن اجازه اقامت برای مدت نامحدود (در روسیه) داده شد.

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، وکیل اسنودن افزود: درخواست وی برای اقامات دائمی در ماه آوریل ارائه شد، اما به دلیل همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های اجتماعی برای مهار آن، زمان بیشتری طول کشید تا مقامات مهاجرت روسیه این درخواست را بررسی کنند.

وی همچنین گفت اسنودن به دلیل تغییرات در قوانین مهاجرت روسیه که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، توانست حق اقامت دائم را بدست آورد. او در ادامه گفت موکلش در حال حاضر قصد ارائه درخواست برای شهروندی روسیه را ندارد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر در ژستی انتخاباتی اعلام کرده بود عفو اسنودن را بررسی خواهد کرد.

ترامپ در حالی از احتمال عفو اسنودن سخن گفت که پیش‌تر او را «خائن» و مستحق اعدام توصیف کرده بود.

اسنودن سال ۲۰۱۳ افشا کرد که دولت وقت آمریکا به رهبری «باراک اوباما»، مکالمات و پیام‌های شهروندان عادی این کشور را شنود می‌کرده است. وی پس از مدتی ناچار شد به روسیه پناهنده شود.

انتهای پیام/م


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا