بین الملل

عراق می تواند نقش مثبتی در آرام کردن اوضاع ایفا کند

نخست وزیر عراق در پایان سفر اروپایی خود اعلام کرد که این کشور می تواند نقش مثبتی در آرام کردن اوضاع ایفا [در منطقه] ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در پایان سفر به سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس گفت: این سفر اروپایی برای تقویت روابط عراق با دوستان و متحدان آنکه در جنگ علیه داعش مشارکت داشتند، صورت گرفت.

وی گفت: برای برگزاری انتخابات زودهنگام و سالم که خواست و آرزوی ملت عراق را برآورده کند، تلاش خواهم کرد.

مصطفی الکاظمی خاطرنشان کرد: عراق نمی خواهد به هیچ کشمکشی در منطقه کشیده شود و می تواند نقش مثبتی در آرام کردن اوضاع ایفا کند.

نخست وزیر عراق همچنین عنوان کرد که پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با مذاکرات حساسی درباره نحوه خروج بیشتر نظامیان آمریکایی از کشورش مواجه است. وی افزود که بغداد فارغ از اینکه چه کسی سکان کاخ سفید را به دست خواهد گرفت، در صدد بررسی پیامدهای خروج نیروهای آمریکایی از عراق است.

وی با این حال هشدار داد که داعش همچنان به صورت روزانه عراق را تهدید می‌کند و دولت در تلاش است تا نظارت بیشتری را روی کنترل تسلیحات در کشور اعمال کند.

الکاظمی همچنین به سند جدید اصلاحات اقتصادی عراق به عنوان یکی از دستاوردهای دولتش اشاره کرد و گفت که جریان سیاسی در این کشور به دلیل وابستگی شدید به درآمدهای نفتی تنبل بار آمده است.

نخست وزیر عراق با اشاره به دورنمای ۵ ساله دولت برای کاهش وابستگی‌های اقتصادی به درآمدهای نفتی، به فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در راستای تحقق برنامه‌های اقتصادی کشور چراغ سبز نشان داد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا