سینمای ایران و جهان

قطار جشنواره «فیلم کودک۳۳» در ایستگاه پایانی/ این اختتامیه نیست !

آیین اختتامیه سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای معرفی برگزیدگان این رویداد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پس از ۵ روز برگزاری به‌صورت فیزیکی و مجازی، امشب جمعه ۲ آبان‌ماه با برگزاری آیین اختتامیه در مجموعه عباس‌آباد تهران به کار خود پایان داد.

این مراسم که به دلیل ملاحظات بهداشتی با حداقل مدعوین برگزار شد، به‌صورت زنده از بسترهای ارتباطی جشنواره در فضای مجازی و نیز شبکه رادیویی نمایش پخش شد.

آیین اختتامیه جشنواره سی‌وسوم فیلم‌های کودکان و نوجوانان رأس ساعت ۱۸:۵۰ با پخش سرود ملی و قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری نوجوان آغاز شد.

اجرای این اختتامیه آنلاین محمدرضا مقدسیان برعهده داشت.

علیرضا تابش دبیر سی‌وسومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به‌عنوان اولین سخنران این مراسم با قرائت متنی خطاب کودکان، نوجوانان، سینماگران و همکاران خود در برگزاری این رویداد، مراتب سپاس و تشکر خود در مسیر برگزاری نخستین جشنواره سینمایی آنلاین تاریخ ایران ابراز کرد.

وی افزود: مسیری را پیمودیم که نه تنها کسی تجربه نکرده بود که بسیاری آن را نابخردانه می‌دانستند اما امروز با استقبال مخاطبان کودک و نوجوان حس شیرین تشکیل خانواده‌ای بزرگ با عنوان خانواده صنعت تصویر و برگزاری چهارمین المپیاد نوجوانان خستگی برایمان نمانده است.

تابش تأکید کرد: این مراسم را نه اختتامیه که نقطه عطف و افتتاح مسیری تازه می‌دانیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای ویدئوی درخواستی، از این پس سینمای کودک و این سامانه‌ها فصل جدید از روابط دو طرفه را آغاز خواهند کد. سامانه‌ها می‌توانند صدای مخاطب را به گوش سینماگران برسانند و از سوی دیگر سینماگران با تأمین محتوای لازم می‌توانند سهم تولیدات داخلی در سبد مصرفی مخاطبان را بالا ببرند.

دبیر جشنواره فیلم کودک تأکید کرد: باید و ضروری است که بیش از پیش به مخاطبان گوش فرادهیم و از آن‌ها بیاموزیم که بی‌تردید در ادامه به آن عمل خواهیم کرد. هر عمل نخست ضعف‌هایی دارد که تا پیش از این قدم نخست و دیکته، مشخص نبود. می‌توانستیم با انفعال در برابر کرونا این جشنواره را تعطیل کنیم اما وظیفه دینی و ملی خود می‌دانستیم که هم اعلام کنیم سینما زنده است و هم در کنار مجاهدان سلامت ما نیز از انفعال دوری کنیم. اکنون هم با اشتیاق به سال‌های آینده چشم دوخته‌ایم.

وی در بخش دیگر از وزرای ارشاد، ارتباطات و بهداشت و دیگر نهادها و مجموعه‌هایی که در برگزاری این رویداد نهایت همکاری و همراهی را داشته‌اند تقدیر و تشکر کرد.

این گزارش در حال به‌روزرسانی است…

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا