شهرستان ها

انسولین به مقدار کافی در داروخانه‌ها موجود است

کرمانشاه- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انسولین به مقدار کافی در داروخانه‌ها و انبارهای دارویی موجود است و بیماران دیابتی در خصوص تامین انسولین نگران نباشند.

قباد محمدی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص انتشار اخباری در فضای مجازی در خصوص کمبود انسولین در کشور، اظهار کرد: به دنبال انتشار این اخبار متأسفانه شاهد بروز مشکلاتی در داروخانه‌های استان کرمانشاه بودیم که با اطلاع رسانی صحیح نسبت به حل این مشکل اقدام شد.

وی افزود: انسولین تزریقی مصرفی بیماران دیابتی به ۲ شکل قلمی و معمولی در داروخانه‌ها موجود است که اثر بخشی هر ۲ مورد یکسان بوده و تفاوتی از نظر کیفیت ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ذخیره انسولین در استان کرمانشاه، تصریح کرد: انسولین معمولی به اندازه کافی در انبارهای استان کرمانشاه موجود است و بیماران دیابتی در این خصوص نگرانی نداشته باشند،

وی ادامه داد: انسولین قلمی به مقدار مصرف ۲۰ الی ۲۵ روز آینده در انبارهای دارویی استان ذخیره داریم که در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود که در صورت کمبود انسولین قلمی، انسولین معمولی که از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با انسولین قلمی ندارد جایگزین می‌شود.

محمدی با بیان اینکه ۵۰ داروخانه در استان کرمانشاه در بحث توزیع انسولین اقدام خواهند کرد، گفت: در سطح شهرستان‌ها داروخانه‌های شبانه روزی و در مرکز استان داروخانه دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی، داروخانه حضرت ولی عصر (عج)، داروخانه حضرت امام خمینی (ره) و داروخانه‌های شبانه روزی انسولین قلمی توزیع خواهند کرد.

وی با اشاره به انجام اقدامات لازم برای واردات انسولین قلمی از سوی وزارت بهداشت گفت:: محموله‌های جدید خریداری شده وزارت بهداشت به زودی وارد استان می‌شود و در اختیار بیماران دیابتی قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا