شهرستان ها

اعتلای اقتصاد جامعه از مسیر آموزش و پرورش عبور می‌کند

بجنورد- رئیس مؤسسه علمی آموزشی رزمندگان گفت: رسیدن به اعتلای اقتصادی و اجتماعی در کشور نیازمند توجه ویژه به آموزش و پرورش است و کلید توسعه را باید در دستان معلم جست.

نوروز محمد قنبرزاده در گفتگو با مهر اظهار کرد: برای آنکه کشور بتوان اعتلای اقتصادی و اجتماعی در کشور به دست آورد، باید از آموزش پرورش شروع کرد و کلید توسعه را باید در دستان معلم جست.

رئیس مؤسسه علمی آموزشی رزمندگان و راهیان کوثر خراسان شمالی بیان داشت: امروزه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی که وظیفه تعلیم و تربیت افراد جامعه را برعهده دارد از سوی آحاد جامعه اعم از مردم، مسئولان و اندیشمندان مورد توجه و تاکید قرار گرفته است و همگی براین باور هستند که رشد و توسعه یک کشور به پرورش انسان‌های آگاه، بصیر، با دانش، باتقوا و جسور و مسؤلیت پذیر بستگی دارد.

وی افزود: نقش آموزش و پرورش در ساختن انسان‌های آگاه و پویا بر هیچ صاحب نظری پوشیده نیست و همگی بر تأثیر بی همتا آموزش و پرورش متفق القول هستند.

قنبرزاده ادامه داد: اصولاً برای تحقق توسعه در یک مملکت باید پایه‌های فکری توسعه را در جامعه تحکیم بخشید و در پی تأمین نیروی انسانی واجد شرایط برآمد و برای تعادل فرهنگی جامعه سرمایه گذاری مضاعفی کرد.

رئیس مؤسسه علمی آموزشی رزمندگان و راهیان کوثر خراسان شمالی در انتها گفت: البته فعالیت معلم باید هدفدار باشد یعنی بداند به دانش آموزان چه می‌آموزد و برای چه‌می‌آموزد؟ می‌خواهد در شخصیت آینده سازان چه صفاتی را تعبیه کند و در انجام این مهم از چه روش‌ها و امکاناتی استفاده می‌کند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا