شهرستان ها

۳ نفر در اصفهان بر اثر گازگرفتگی جان باختند

اصفهان-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در یک ماه گذشته سه نفر در اثر گازگرفتگی با مونوکسید کربن جان باخته اند و لازم است شهروندان نکات ایمنی در این ارتباط را جدی بگیرند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جان باختن زن ۳۷ ساله‌ای در روستای ونداد شهرستان میمه در اثر گازگرفتگی با مونوکسید کربن اظهار داشت: از ابتدای پاییز تاکنون سه نفر در اثر گازگرفتگی با مونوکسید کربن جان باخته‌اند که لازم است شهروندان در رعایت نکات ایمنی دقت بیشتری کنند.

وی افزود: با توجه به کاهش دما در فصل پاییز رعایت نکات ایمنی در استفاده از لوازم گرمازا و گازسوز استاندارد ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ۸۷۰ هزار مشترک گاز خانگی تصریح کرد: در استان اصفهان دو میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار از گاز خانگی استفاده می‌کنند و ۹۹.۸ درصد از خانوارهای شهری هم مشترک گاز خانگی هستند.

مشترکان گاز خانگی؛ مشمول بیمه حوادث

وی با اشاره به اینکه تمام مشترکین گاز خانگی مشمول بیمه حوادث هستند، گفت: استانداردسازی و بازسازی المک های گاز، مقاوم سازی مسیر عبور لوله گاز در کنار رودخانه‌ها، شناسایی نقاط آسیب پذیر از اقدامات انجام شده ارتقای ایمنی در فصل پاییز است.

شیشه فروش با تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط مشترکان گاز خانگی، صنعتی و تجاری ابراز داشت: تمام مشترکان لازم است از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کنند و لوله‌های بخاری به کلاهک مجهز باشد و دقت شود که مسیر لوله‌های بخاری مسدود نباشد.

سیستم گرمایشی در تمام مدارس اصفهان ایمن شد

وی به تعیین «مدیر انرژی» در تمام ادارات و سازمان‌های دولتی استان اصفهان هم گریزی زد و افزود: ایمنی شبکه‌های گازرسانی و برق در سازمان‌های دولتی با همکاری سازمان نظام مهندسی، شهرداری‌ها، شرکت گاز انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر مصرف بهینه گاز در ایام سرد سال تصریح کرد: سیستم گرمایشی در تمام مدارس استان اصفهان ایمن شده است.

وی افزود: در سال گذشته ۸۴ مورد گازگرفتگی با مونوکسید کربن در استان اصفهان گزارش شد که از این میان ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا