ورزش

بخشی از پرونده شکایت تراکتور از رشید مظاهری رسیدگی شده است

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: به بخشی از پرونده شکایت باشگاه تراکتور از رشید مظاهری رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره شکایت باشگاه تراکتور از رشید مظاهری و اینکه مدیرعامل تراکتور اعلام کرده بود این باشگاه محکوم شده است، به رادیو تهران گفت: می‌توانید از خودشان سئوال کنید. درباره پرونده‌های در حال رسیدگی مجاز به اظهارنظر نیستیم. اجازه بدهید تصمیمی که کمیته وضعیت می‌گیرد از طریق فدراسیون اعلام شود.

نورشرق ادامه داد: وجوه مختلفی بین دو باشگاه استقلال و تراکتور وجود دارد. به بخشی از آن رسیدگی شده و بخش دیگر در حال رسیدگی است.

رئیس کمیته تعیین وضعیت درباره اینکه آیا بازیکنان مجاز هستند در صورت عدم دریافت مطالبات خود در دو ماه، قراردادشان را فسخ کنند؟ تصریح کرد: این سئوال مهمی است و پاسخش دقت می‌خواهد. در نقل و انتقالات فیفا بخصوص در اصلاحات اخیر که یک سال پیش انجام شد، صراحتاً اعلام شده اگر دو ماه حقوق بازیکن پرداخت نشود و بازیکن اخطار ۱۵ روزه حُسن نیت بفرستد، می‌تواند فسخ کند. این جدید است ولی آیین نامه داخلی ما مربوط به سال ۱۳۹۶ است. ماده ۱۳ آیین نامه داخلی مشابه آیین نامه جدید فیفا است اما بازیکن بعد از ارسال اخطارِ ۱۰ روزه، می‌تواند با طرح دعوا خواستار ضمانت اجرایی شود مثل بستن پنجره نقل و انتقالات و صراحتاً به فسخ قرارداد اشاره نشده است. این به مرجع رسیدگی کننده مربوط است که آیا طبق آیین نامه فیفا، بازیکن می‌تواند به سمت حق فسخ هم برود یا نه.

نورشرق در خصوص شکایت باشگاه ذوب آهن از مهدی مهدی پور به خاطر انتقال به باشگاه استقلال، تاکید کرد: اجازه بدهید مصداقی صحبت نکنیم. ارجاعات ما از طریق سامانه اداری فدراسیون و زیاد است و در این مورد حضور ذهن ندارم.

وی درباره اینکه باشگاه‌ها از توانایی بازیکن برای فسخ قرارداد بعد از عدم دریافت دو ماه مطالباتشان متضرر می‌شوند، گفت: فرقی نمی‌کند کدام سمت باشیم. چون باشگاه‌ها گاهی منتفع شدند و گاهی متضرر موضع مختلفی می‌گیرند. مقررات می‌گوید بازیکن و باشگاه به قرارداد خود احترام بگذارند. اگر باشگاهی قصد مذاکره با یک بازیکن تحت قرارداد دارد ابتدا باید به صورت کتبی به باشگاه اصلی نامه بزند اما در فوتبال ما چند درصد این اتفاق می‌افتد؟ اگر مقررات را رعایت کنیم خیلی از مسائل ما حل می‌شود. بازیکن حق دارد با توافق باشگاه به قراردادش پایان بدهد ولی در سایه رعایت مقررات.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در پایان درباره وضعیت مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها هم اظهار کرد: این کار به طور مستمر در حال انجام است. شرایط مختلفی باید برای مجوز حرفه‌ای احراز شود که یکی از آنها تعهد دیون باشگاه‌ها است که با نظر دبیر فدراسیون در سه بخش دیون احکام صادره فیفا، احکام صادره از کمیته انضباطی و احکام صادره از کمیته تعیین وضعیت به باشگاه ارجاع داده می‌شود. بعضی باشگاه‌ها آمدند و پنجره نقل و انتقالاتشان باز شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا