سیاسی

جهاد دانشگاهی با باور جهادی در حل مشکلات علمی کشور کوشیده است

ایسنا/اردبیل نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ جهاد دانشگاهی با یک باور جهادی و تلاش راستین در عرصه علم وفناوری و رفع موانع علمی کشور تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است.

علی نیکزاد در  حاشیه بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به مناسبت روز خبرنگار و سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:  این نهاد انقلابی باید در مسیر رسالت خود پر فروغ حرکت کند و از وظیفه اصلی خود غافل نشود.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی با یک باور جهادی و تلاشی راستین در عرصه حل مشکلات علمی کشور  کوشیده است، تصریح کرد: نباید مشعل این حرکت جهادی کم فروغ شود و ضرورت دارد جهاد دانشگاهی با حرکت در مسیر اصلی خود همچنان به رفع دغدغه‌های موجود در کشور بیندیشد و به دستگاه‌های اجرایی م مسیر درست حرکت را نشان دهد.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی علم و دانش‌بنیان را با فناوری‌های گسترده به منصه ظهور رسانده است.

نیکزاد گفت: اغلب مسائل موجود جامعه که مراکز آموزش عالی موفق به یافتن راه حل برای آن نشده‌اند به جهاد دانشگاهی واگذار شده است و این نهاد با بهره‌گیری از پتانسیل خود بهترین راهکار را پیدا کرده و در راستای حل آن تلاش کرده است. اگر زمانی از این پتانسیل استفاده نمی‌شود مطمئن باشید که متولیان امر اعتقادی به فناوری و دانش بنیان ندارند. 

وی با بیان اینکه اعتقاد راسخی به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در کشور و استان اردبیل دارم، بیان کرد: دانشگاه‌ها نیز باید به وظیفه اصلی خود در حل بحران‌های جامعه عمل کنند. به یقین اگر هر دانشگاه مسئول حل یکی از مشکلات کشور می‌شد شاید امروز با چنین دغدغه‌های بزرگی در کشور مواجه نبودیم.

این نماینده مجلس، اقدامات جهاد دانشگاهی را در حوزه پزشکی حایز اهمیت دانست و اضافه کرد: این نهاد در توسعه استان مثمرثمر عمل کرده و اقدامات آن در حوزه درمانی به ویژه درمان ناباروری، تشکیل بانک خون بند ناف رویان، اخذ مجوز ایجاد مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان و… در خور توجه است و ما بر ایفای چنین نقش‌هایی از جهاد دانشگاهی امیدوار هستیم.

نیکزاد با تبریک روز خبرنگار  و با بیان اینکه اصحاب رسانه در حل مشکلات جامعه، اصلی‌ترین نقش را ایفا می‌کنند، اضافه کرد: ‌ما همواره در کنار مطبوعات و رسانه‌های استان حرکت کرده‌ایم. جهاد دانشگاهی نیز با سه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بین المللی قرآن(ایکنا) و علم و فرهنگ(سیناپرس) وظیفه سنگینی در انعکاس مسائل و مشکلات استان بر عهده دارد.
وی ادامه داد: ضروری است تا خبرنگاران به جای پرداختن به مسائل جزیی، کلان قضیه را در نظر گرفته و با احصای مشکلات متنوع استان، آنها را در قالب یک لیست تهیه و رفع این مشکلات را از مسئولان پیگیری کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: واقعه عاشورا در سایه اصل تبیین و روشنگری حضرت زینب کبری(س) تا امروز پایدار مانده است و اگر امروز این رسالت بر عهده خبرنگار گذاشته شده باید آنها نیز زینبی‌وار در مسیر تبیین واقعیت‌های جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا