شهرستان ها

خبرنگاران فرماندهان جهاد تبیین در سطح کشور هستند

نیشابور ـ فرماندار فیروزه گفت: خبرنگاران فرماندهان جهاد تبیین در سطح کشور هستند و لازم است تلاشی در جهت تزریق امید به کشور را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی باغشنی بعد ازظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران حلقه واسط بین مردم و مسئولین هستند و همچنین در کشف استعدادها در تمام حوزه‌ها پیش قدم می‌شوند.

فرماندار فیروزه افزود: خبرنگاران فرماندهان جهاد تبیین در سطح کشور هستند و لازم است تلاشی در جهت تزریق امید به کشور را داشته باشند.

وی در ادامه از اختصاص ۸۱ میلیارد تومان به این شهرستان در سفر ریاست جمهوری خبر داد.

باغشنی بیان کرد: باید در شهرستان فیروزه بیمارستان دولتی تأسیس می‌شد اما مدیران شرکت غذایی که اصالت فیروزه‌ای دارند تصمیم گرفتند بیمارستان خصوصی فیاض را در این منطقه افتتاح کنند اما تا به امروز به اتمام کامل نرسیده و مشکل اصلی عدم افتتاح این پروژه تجهیزات آن است.

فرماندار فیروزه ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی مکاتبه‌ای کردیم تا ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان خصوصی فیاض فیروزه اختصاص یابد تا شاهد افتتاحیه آن باشیم.

وی ابراز کرد: متأسفانه سنگ فیروزه به طور مستقیم از شهرستان‌های نیشابور و فیروزه به فروش نمی‌رسد به همین دلیل در پی آن هستم که شهرک فرآوری سنگ فیروزه را ایجاد کنیم تا بازار فروش سنگ فیروزه در آینده به خود این شهرستان اختصاص یابد.

باغشنی تاکید کرد: سالانه ۶۰ تن استخراج سنگ فیروزه از معدن فیروزه انجام که فرآوری آن به درستی صورت نمی‌گیرد و همچنین باید انفجار در معدن فیروزه را متوقف کنیم تا این سنگ نابود نشود.

فرماندار فیروزه اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از امکانات و بودجه‌ها به سمت مرکز استان می‌رود و برای ۱۴ فصل پروژه‌های شهرستان فیروزه در سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی مبلغ ۸۱ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره طرح مسکن ملی بیان کرد: در شهر فیروزه ۱۵۷ نفر و شهر همت آباد ۱۵۳ نفر و و شهر گرماب ۵۷۶ نفر ثبت نام مسکن ملی داشته‌ایم که اکنون در حال رایزنی برای الحاق ۲۲ هکتار زمین‌های کارخانه قند برای محدوده شهری فیروزه به قصد ساخت مسکن ملی هستیم.

باغشنی گفت: اعتبارات دولتی برای مرمت آثار تاریخی شهرستان فیروزه قطره چکانی است و در پی حضور بخش مردمی و خصوصی به مرمت و بهره برداری از آثار تاریخی این شهرستان هستیم.

فرماندار فیروزه ادامه داد: ۵ میلیارد تومان تا به امروز برای احیای باغ نشاط بزرگترین باغ ایرانی هزینه شده و بدنبال ساخت باغ پرندگان و کشت گیاهان دارویی در این باغ جهت درآمد زایی هستیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا