شهرستان ها

رهایی ۲ نفر محکوم به قصاص از چوبه دار در ماهشهر

ماهشهر- رئیس دادگستری ماهشهر گفت: رئیس و اعضای شعبه ۵ شورای حل اختلاف این شهر توانستند با جلب رضایت اولیای دم، دو نفر محکوم به قصاص را از چوبه دار رها کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دانشور در خصوص این خبر اظهار کرد: در شهریور ماه سال ۹۳، اختلافی بین سه نفر رخ می‌دهد که پس از مدتی بین آنان درگیری به وجود آمد که در این نزاع یک نفر به قتل می‌رسد و قاتلان پس از مدت کوتاهی دستگیر و بعد از مراحل قضائی، به قصاص محکوم می‌شوند.

وی اضافه کرد: بزرگان، سران عشایر و خیران از همان ساعت اولیه این اتفاق برای جلوگیری از ادامه اختلافات بین این دو طایفه و همچنین ایجاد صلح و سازش بین آنها تلاش کردند ولی نتیجه‌ای حاصل نشد.

دانشور در ادامه گفت: با توجه به بافت عشایری این شهرستان و درخواست مکرر خانواده قاتلان و پشیمانی محکومان، پرونده برای ایجاد صلح و سازش و کاهش اختلافات بین این دو طایفه به شعبه ۵ شورای حل اختلاف ارجاع شد.

وی بیان کرد: رئیس و اعضای شعبه ۵ شورای حل اختلاف ماهشهر با دعوت از بزرگان هر دو طایفه و خانواده مقتول و برگزاری چندین جلسه با آنان، توانستند چند روز قبل اجرای حکم قصاص رضایت اولیای دم را جلب و اختلاف ۶ ساله بین این دو طایفه را به صلح و سازش ختم کنند.

رئیس دادگستری ماهشهر در پایان از زحمات رئیس و اعضای شعبه ۵ شورای حل اختلاف این شهرستان، بزرگان، ریش‌سفیدان و خیرانی که در ایجاد صلح و سازش بین این دو طایفه اقدام کردند، تقدیر کرد و گفت: همه باید بر پیشگیری از نزاع‌ها تلاش کنند و نگذارند چنین حوادثی باعث رنجش و سلب آسایش مردم شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا