سیاسی

واگذاری سهام دولت در سه بانک در قالب صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله دارا سوم


هیات وزیران با واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک‏‌های ملت، تجارت و صادرات ایران در قالب صندوق سرمایه‏‌گذاری قابل معامله(ETF) واسطه‏‌گری مالی – دارا سوم از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی موافقت کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از دفتر هیات دولت، هیات وزیران با واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک‏ های ملت، تجارت و صادرات ایران در قالب صندوق سرمایه‏ گذاری قابل معامله (ETF) واسطه‏ گری مالی- دارا سوم از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی موافقت کرد.

هیئت وزیران در جلسه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه دادند باقیمانده سهام دولت در بانک ‏های ملت، تجارت و صادرات ایران را در قالب صندوق سرمایه ‏گذاری قابل معامله (ETF ) واسطه‏ گری مالی- دارا سوم واگذار نماید. 

بر اساس این تصمیم، سقف سرمایه‏ گذاری هر شخص حقیقی در صندوق یادشده، ۵۰ میلیون ریال تعیین می‏شود. در صورت فزونی تقاضا بر عرضه، از روش تسهیم به نسبت برای تخصیص استفاده خواهد شد.

هم چنین، میزان تخفیف واگذاری سهام دولت در صندوق سرمایه ‏گذاری قابل معامله (ETF) واسطه ‏گری مالی- دارا سوم شامل باقیمانده سهام دولت در بانک‏ های ملت، تجارت و صادرات ایران به میزان ۲۰ درصد تعیین می‏شود.

افزون بر این، مبنای محاسبه قیمت برای اعمال تخفیف، قیمت متوسط سهام در ۳۰ روز قبل از شروع پذیره ‏نویسی خواهد بود. به هر حال قیمت پس از اعمال تخفیف نباید از ۷۰ درصد قیمت پایانی روز معاملاتی قبل از شروع پذیره ‏نویسی کمتر باشد.

برای مشاهده این مرقومه اینجا را مشاهده کنید.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا