اقتصاد

لغو حالت فوق العاده از دو بندر لیبی/ افزایش تولید نفت به یک میلیون بشکه


شرکت ملی نفت لیبی، حالت فوق العاده بر صادرات از بنادر «السدره» و «راس لانوف» را در روز جمعه لغو کرد و اعلام کرد میزان تولید این کشور طی دو هفته آینده به 800 هزار بشکه در روز و در 4 هفته آینده به یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید.


به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، شرکت ملی نفت لیبی، حالت فوق العاده بر صادرات از بنادر «السدره» و «راس لانوف» را در روز جمعه لغو کرد و اعلام کرد میزان تولید این کشور طی دو هفته آینده به 800 هزار بشکه در روز و در 4 هفته آینده به یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

شرکت نفت الواحه، که بندر السدره را مدیریت می کند، اعلام کرد این بندی از امروز دوباره فعالیت خود را از سرمی گیرد و نخستین نفتکش در 48 ساعت آینده از آن حرکت خواهد کرد.

محاصره توسط ارتش ملی لیبی در شرق سبب شد تا بیشتر تولید و صادرات نفت این کشور از ماه ژانویه متوقف شود و از ماه سپتامبر از سر گرفته شود اما هنوز تمامی میادین و بنادر فعالیت خود را آغاز نکرده اند.

در بیانیه شرکت ملی نفت لیبی آمده است که نیروهای خارجی این بنادر را ترک کرده اند و این بنادر اجازه دارند فعالیت خود را از سر بگیرند.

تولید نفت لیبی از پایان محاصره تاکنون به حدود 500 هزار بشکه در روز افزایش یافته است که از 1.6 میلیون بشکه در روز این کشور پیش از جنگ های داخلی فاصله طولانی دارد.

انتهای پیام/

 


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا