بین الملل

مهمترین تحولات امنیتی عراق| پاکسازی مهمترین پناهگاه داعش در جنوب موصل


پاکسازی مهمترین پناهگاه داعش در جنوب موصل و دستگیری یکی از خطرناک‌ترین سرکرده‌های داعش در بغداد از مهمترین تحولات امنیتی امروز عراق است.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اعلام پاکسازی جزیره «کنعوص» در جنوب موصل واقع در استان نینوی، شناسایی ده‌ها مخفی‌گاه داعش در شمال عراق با استفاده از پهپادها و دستگیری یک سرکرده خطرناک داعش در بغداد از مهمترین تحولات امنیتی امروز عراق به شمار می‌رود.

جزیره «کنعوص» مهمترین پناه‌گاه داعش در جنوب موصل پاکسازی شد

فرماندهی عملیات استان نینوی، امروز (شنبه- ۲۴ اکتبر) طی بیانیه‌ای از پاکسازی کامل جزیره کنعوص که یکی از پناهگاه‌های گروه تروریستی داعش بود، خبر داد.

 

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، آمده است: سرتیپ ستاد «اسماعیل المحلاوی» فرمانده ستاد عملیات نینوا پایان عملیات آزادسازی جزیره کنعوص در نینوا و پاکسازی کامل آن از وجود عناصر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، بخش‌های مختلف سرویس‌های امنیتی عراق با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق این عملیات را انجام دادند و با کشتن شماری از عناصر گروه تروریستی داعش، این جزیره را پاکسازی کردند.

جزیره کنعوص یکی از مناطق صعب العبور جنوب موصل است که به دلیل تراکم درختان و ناهمواری، عملیات نیروهای الحشدالشعبی و ارتش عراق در آن با سختی زیادی روبرو بود، اما الحشد اعلام کرد که این عملیات، همچنان ادامه دارد.

سازمان الحشد الشعبی، ۲۸ مهرماه گذشته از آغاز عملیات جدیدی در این جزیره در جنوب موصل واقع در شمال این کشور خبر داد و اعلام کرد که فرماندهی عملیات بخش نینوی و نیروهای وابسته به آن، این عملیات را با پشتیبانی از نیروهای ارتش عراق آغاز کردند و نیروی هوایی ارتش هم این عملیات را پوشش می‌دهد.

الحشد الشعبی:‌ده‌ها مخفی‌گاه‌ داعش را با پهپادها شناسایی کردیم

«علی الحسینی» مسئول ارتباطات الحشد الشعبی در محور شمال عراق، امروز اعلام کرد  که این سازمان به کمک پهپادها موفق شده ده‌ها پناه‌گاه داعش را در این محور شناسایی کند.

 

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: تیپ‌های الحشد الشعبی در استان‌های دیالی، کرکوک و صلاح‌الدین با استفاده از پهپادها در عملیات‌های نظامی ویژه در تپه‌ها، دره‌ها و باغات که به دلیل ناهمواری‌های موجود و صعب‌العبور بودن به راحتی قابل رصد نبودند، تحرکات مشکوک هسته‌های خاموش داعش را تحت نظر گرفتند.

الحسینی ادامه داد که طی این عملیات‌ها، ده‌ها مخفی‌گاه داعش شناسایی و منهدم شد و این پهپادها نقش مهم و فعالی در کلیه عملیات‌های نظامی مذکور داشتند.

دستگیری ۳ سرکرده داعش در شرق فلوجه

یک منبع آگاه امنیتی در اداره شعبه اطلاعات نظامی عراق از دستگیری سه تروریست داعش در شرق فلوجه خبر داد.

وی افزود: نیروهای امنیتی از اطلاعات نظامی لشکر دهم ارتش عراق با هماهنگی سایر یگان‌های نظامی طی عملیات گسترده تفتیش و شناسایی در مناطق مختلف جزیره «الکرمه» در شرق فلوجه، سه سرکرده مهم داعش را دستگیر کنند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: نیروهای امنیتی این افراد را تحت تدابیر امنیتی شدید به یکی از مراکز امنیتی برای بازحویی و شناسایی سایر همدستان داعشی آنها در منطقه منتقل کردند.

دستگیری یکی از سرکرده‌های خطرناک داعش در بغداد

بر اساس بیانیه استخبارات نظامی عراق، امروز یک سرکرده خطرناک داعش که در عملیات‌های تروریستی متعدد علیه نیروهای امنیتی و شهروندان عراقی در مناطق مختلف شمال بغداد شرکت داشت، خبر داد.

 

بر اساس بیانیه اداره استخبارات نظامی عراق، طبق دستورات وزارت کشور و طی هماهنگ‌های اطلاعاتی صورت گرفته میان این اداره و نیروهای آسایش در اربیل، یکی از تروریست‌های مهم داعش، ملقب به «ابونایف» که طبق ماده 4 قانون مبارزه با تروریسم تحت تعقیب بود، دستگیر شد.

وی دارای چندین پست امنیتی و عملیاتی در داعش بود و علاوه بر فرماندهی یک گروه در این سازمان تروریستی، یکی از فرماندهان ضد شورش داعش در بغداد به شمار می‌رفت.

این فرد در بازجویی‌های خود به انجام عملیات‌های تروریستی علیه شهروندان عراقی و نیروهای امنیتی در بغداد اعتراف کرد.

انتهای پیام/م


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا