بین الملل

سخنگوی انصارالله: جنگ علیه یمن بیشتر به نفع رژیم اسرائیل است تا عربستان و امارات

سخنگوی انصارالله و رئیس هیئت مذاکره کننده یمن گفت که اگر چه حمله به این کشور به دست عربستان و امارات صورت گرفته، ولی پشت پرده این جنگ آمریکا و انگلیس هستند که آن را در راستای منافع رژیم اسرائیل راه انداختند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی جنبش انصارالله این کشور که هم اکنون در رأس هیئتی در مسکو به سر می‌برد، گفت که سفر این هیئت یمنی در شرایط استثنانیی و حساس به مظور ایجاد تصوری است که یمنی‌ها بتوانند از آن استفاده کنند.

او در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که موضع ما به عنوان مردم یمن در اتباط با آنچه که در سطح جهان رخ می‌دهد، این است که طرح و نقشه آمریکا خطرناک است.

او گفت که «درکی وجود دارد و آن اینکه یمن نقطه راهبردی در سطح منطقه و بین المللی است.»

عبدالسلام با بیان اینکه حمله و تهاجم ائتلاف سعودی به یمن به رهبری آ‌مریکا و انگلیس بوده، گفت: «این واشنگتن است که پرونده یمن را از پشت پرده و در راستای خدمت به منافع اسرائیل و تا حد خیلی کم نیز برای منافع عربستان سعودی و امارات مدیریت می‌کند.»

او ادامه داد: «چالش‌های جدیدی وجود دارد که ما با روسیه و ایران و کشورهای محور مقاومت و سایر کشورهایی که از هیمنه آمریکا متضررند، داریم.»

سخنگوی انصارالله یمن گفت که «تغییراتی در ذائقه منطقه‌ای و بین المللی ایجاد شده و عربستان سعودی به این نتیجه رسیده است که حمایت آمریکا دیگر تضمین شده نیست.»

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا