اقتصاد

ایجاد تحول عظیم در حوزه راههای استان کرمان

رستم قاسمی خبر داد؛

وزیر راه و شهر سازی گفت: با اختصاص شش هزار میلیارد تومان اعتبار به راههای کرمان در سفر رییس جمهور به استان تحول عظیمی در حوزه راههای استان ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر راه و شهر سازی درنشست شورای هماهنگی راه و شهر سازی استان کرمان با بیان اینکه نهضت ملی مسکن یکی از مهمترین دغدغه‌های شخص رئیس جمهور است گفت: رئیس جمهوری روزانه گزارش پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در کشور را پیگیری می‌کند.

رستم قاسمی استان کرمان را جز استان‌های ضعیف در طرح ملی نهضت مسکن دانست و افزود: همه اختیارات وزیر به استانداران کشور برای پیشبرد این طرح اعطا شده است.

وی همکاری و پیگیری استاندار کرمان و مسئولان دستگاه‌های خدمت رسان بویژه در تأمین زیر ساختهای مورد نیاز احداث مسکن را خواستار شد و اظهار داشت: تأمین زمین مورد نیاز و آب برای احداث مسکن در استان کرمان باید با سرعت پیگیری شود.

وزیر راه و شهر سازی از اجرایی شدن مصوبه واگذاری اراضی مازاد نیاز ادارات و دستگاهای دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه هر دستگاهی تا شهریور ماه این مصوبه را اجرایی نکند تا پایان شهریور ماه امسال اسناد مالکیت به صورت یکطرفه منتقل می‌شود.

وزیر راه و شهر سازی افزود: تا کنون ۷۰ در صد زمین مورد نیاز چهار ساله نهضت ملی مسکن در کشور تأمین شده وبرای رفع مشکل متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در تأمین سهم آورده اولیه برنامه ریزی شده است.

رستمی از اختصاص شش هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهوری به استان به بخش راههای استان خبر داد و افزود: با این اعتبار تحول عظیمی در حوزه راههای استان صورت خواهد گرفت.

وزیر راه و شهر سازی خاطر نشان کرد: با حمایت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی سهم ۲ درصد استان کرمان از معادن استان به جاده‌های استان تصویب شده و پیش بینی می‌شود سالانه اعتبارات مطلوبیت از این بخش به راههای استان تخصیص یابد.

مدیر کل راه و شهر سازی استان هم با ارائه گزارشی از مسائل مربوط به راههای استان گفت: وسعت خیلی زیاد استان کرمان و کمبود اعتبارات تخصیص یافته روند احداث راههای جدید بویژه باند دوم شریانهای اصلی را سخت کرده است.

حاجی زاده افزود: هم اکنون ۱۳ پروژه راهسازی در استان کرمان در حال احداث است که با تسریع در پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومانی پیمانکاران این بخش سرعت بهره برداری از این طرح‌ها افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۱۹۰ هزار نفر در نهضت ملی مسکن در استان کرمان خاطر نشان کرد: مراحل ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده و تا کنون ۵۰ در صد زمین مورد نیاز واحدهای مسکونی این طرح تأمین شده است.

حاجی زاده اظهار داشت: ۳۰۰ هکتار زمین نیز برای واگذاری به طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان در حال پیگیری است. مدیر کل راه و شهرسازی استان بافت‌های فرسوده شهر کرمان، تأمین آب، حریم تأسیسات شهری، و تصمیمات سلیقه‌ای در هزینه‌های صدور پروانه را عمده چالشهای طرح نهضت ملی مسکن در استان برشمرد.

در این نشست مدیران زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان از جمله راه داری و حمل ونقل جاده‌ای، هواشناسی، راه آهن، فرودگاه‌ها، گزارشی از نیازها و چالشهای حوزه کاری خود ارائه کردند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا