سیاسی

ارتقای جنوب استان مورد تاکید رییس جمهور است/۲۱ مرداد، روز به یادماندنی مردم جنوب کرمان!

ایسنا/کرمان معاون پارلمانی و حقوقی رئیس جمهور گفت :همانطور که ادارات‌ کل مستقل شدند باید مابقی نیز انجام شوند و خبرهای خوبی در راه است و باید جنوب کرمان ارتقا پیدا کند و ۲۱ مردادماه یک روز به یادماندنی باشد.

دکتر سید محمد حسینی شامگاه پنجشنبه ۲۰ مرددادماه در جلسه شورای اداری جیرفت با اشاره به توصیه های رئیس جمهور نسبت به رفع محرومیت جنوب کرمان گفت: اگر چه برخی از شهرستان ها خواستار حضور رئیس جمهور بودند اما آیت الله رئیسی جنوب کرمان را در اولویت برنامه های خود قرار دادند و این  نشان از اهتمام ویژه دولتمردان برای حل مشکلات ریشه ای دارد.

وی از جیرفت به عنوان دارالولایه و وطن رهبر معظم انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: اگر از گذشته سخن می گوییم نمی خواهیم در گذشته بمانیم بلکه می‌خواهیم نسل جوان بدانند و  روحیه خودباوری و ما می توانیم آنها به روز شود که کمک می کند دچار خودباختگی نشویم. 

حسینی جاذبه های گردشگری را موثر بر رونق اقتصادی دانست و اظهار کرد: رونق اقتصادی با نگاه فرهنگی موثر، لازمه ظرفیت های گردشگری هستند و مانند صادرات غیرنفتی مهم هستند. 

وی با اشاره به ارتقای جنوب کرمان در تامین زیرساخت های توسعه ای در راستای رفع محرومیت تاریخی گفت: همانطور که ادارات  کل جنوب استان مستقل شدند باید استقلال مابقی نیز در دستور کار قرار گیرند و چون خبرهای خوبی در راه است  باید جنوب کرمان ارتقا پیدا کند و شاهد تحول در این منطقه باشیم که در همین راستا نیز لازم است یک جهش خاصی اتفاق بیفتند و می طلبد همه نهادها و سازمان ها بیش از گذشته برای تحقق نگاه ریاست جمهوری وارد عمل شوند و به تلاش مرکز کشور بسنده نشود. 

معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور با تبیین اهداف سفرهای هیات دولت به استان ها افزود: این سفرها قبل از انجام، جمع بندی می شوند و در حد وسع و توان و آنچه میسر است مواردی تصویب و پیگیری  خواهند شد و معاون اجرایی رئیس جمهور بعد از سفر، تک تک مصوبات را بررسی می کند و اعتبار هم تخصیص پیدا می کند و این طور نیست فقط صحبت بکنیم و همه چیز رها شود و با این اوصاف این امیدواری وجود دارد که سفرها منشا تحول شود. 

وی از تغییر نوع نگاه به مبادلات تجاری خبر داد و افزود: با مجموع کارهایی که انجام می شود برای مبادلات تجاری یک جهش صورت خواهد گرفت و یک گرایش خوبی به سمت ایران در سطح جهانی وجود دارد و کشورهای آمریکا لاتین نگاهشان به کشور ما قابل تامل است. 

حسینی ایجاد یک موج را مرهون شهادت سردار سلیمانی دانست و گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی یک موج در سطح دنیا ایجاد شده است که نگاه خود باروری را تقویت کرده است. 

وی رونق و صادرات محصولات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در کنار بخش کشاورزی نیاز به صنایع جنبی داریم که در همین راستا نیز جدایی و احیای وزارت بازرگانی در دستور کار است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید از تولید و بخش خصوصی حمایت شود افزود: این ادغام وزارت خانه ها را رهبری مورد انتقاد قرار دادند و تجربه نشان داده است وزارت خانه ها باید تفکیک شوند.

حسینی با تاکید بر اینکه دولت معتقد است نباید محصولات را فله ای صادر کرد و رهبر معظم انقلاب توصیه به پرهیز از خام فروشی می کنند که شامل همه چیز می شود، افزود: توجه جدی به راه اندازی مرز هوایی و توسعه راه ها نیز امر مهم دیگری است که در دستور کار دولت قرار دارد و در همین راستا نیز کشورهای شمالی عبور ترانزیتی از ایران را خواستار هستند 

وی با اشاره به این موضوع که کمبودهای جنوب استان باید جبران شوند، ادامه داد: اگر چه برای جبران کمبودها سرمایه نیاز داریم اما قطعا این کمبودها جبران می شود که بخشی در کوتاه مدت، بخشی در میان‌مدت و بخشی نیز در پایان دولت محقق خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت با جدیت کار می کند و این روحیه باید در همه سطوح باشد، افزود: تا جایی که میسر باشد، همگان وظیفه ملی و انقلابی خود را باید انجام بدهند. 

وی ترغیب و تقویت بخش خصوصی را نیز خواستار شد و گفت: بخش خصوصی نبایدگرفتار دیوان سالاری اداری شود و باید همه ظرفیت های موجود فراهم و مجوز کار نیز برای سرمایه گذاری تهیه و آماده باشند و نباید توقف گاه ایجاد کرده بلکه باید روند کار را تسریع کنیم زیرا کشورهای همسایه دنبال جذب سرمایه گذاران هستند و باید در این رقابت نیز با قدرت تلاش کنیم. 

معاون حقوقی رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که سفر رئیس جمهور به جنوب کرمان نتایج خوبی به همراه خواهد داشته باشد، افزود: مردم جنوب کرمان نشان داده‌اند طرفدار تحول، توسعه و کار جهادی هستند و دولت هرگز به حاشیه ها نمی پردازد و انتظار است مدیران نیز این روحیه را داشته باشند. 

حسینی حفظ اتحاد و همدلی را برای رفاه حال عمومی خواستار شد و اظهار کرد:برای رفاه مردم، همه سلایق باید دست در دست هم داده و با همدلی جلو برویم و نباید منفعت مردم قربانی خواسته های شخصی و جناحی شوند. 

وی اشاره به تبعات ناشی از جنگ اوکراین گفت: جنگ اوکراین یک بحران در دنیا به ویژه در بحث منابع غذایی ایجاد کرده است که تورم زا شده اما تا کنون توانستیم بیش از ۷ میلیون تن گندم خریداری کنیم که یک عملکرد قابل توجهی است. 

معاون رئیس جمهور با یادآوری خاطرات حضور کاری اش در اوایل انقلاب در منطقه جنوب کرمان گفت: در اوایل انقلاب در منطقه کهنوج کار فرهنگی انجام می‌دادیم که برای تردد در این منطقه باید از رودخانه رد بشویم و با تراکتور جابجا می شدیم. در یک روستا یک دیوار برای نمایش فیلم وجود نداشت و این یعنی اینکه در این منطقه محرومیت و فقر زیادی وجود داشت و پیامش این است که باید بیشتر کار شود و یک نظام الگو باشیم و فرهنگ مجاهدت و کار را نیز ترویج بدهیم. 

حسینی به خسارات سیل و سرمازدگی و … اشاره کرد و گفت: سفر مسئولان برای دلداری نیست بلکه باید همه امکانات بسیج شوند تا اینکه بخشی از زیان هایی که متوجه مردم شده، مرتفع گردند که تلاش مدیران در مواقع بحران قابل تقدیر است. 

حسینی به بحران آب در کشور اشاره کرد و گفت: از نظر آب نیز متاسفانه دچار خشکسالی هستیم. در همه نقاط کشور نیز وضعیت اینگونه است به طوری که دریاچه بختگان خشک شده و در شمال غرب نیز استان های آذربایجان شرقی و غربی نیز دچار مشکل جدی آب هستند. باید با آبیاری نوین منابع آبی را مدیریت کرد و نگذاریم با کمبودها مردم کشاورزی را رها کنند و حاشیه نشین در کلانشهرها با تبعات اجتماعی بشوند. 

وی از تاخیر سفر هیات دولت به استان کرمان نیز عذرخواهی کرد و گفت: تاخیر در سفر هیات دولت باید با برکات سفر جبران شوند و نتایج برای مردم ملموس باشند و این شور و نشاط و امید را زنده نگه داریم.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا