جامعه

تامین مسکن کارکنان تا ۴ سال آینده/تشریح اقدامات کرونایی ناجا

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه تلاش بر این است که تا 4 سال آینده مسکن کارکنان ناجا تامین شود، اقدامات کرونایی نیروی انتطامی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در برنامه نگاه یک با اشاره به تمهیداتی که برای کارکنان ناجا در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در حکم من به بحث معیشت کارکنان اشاره کرده اند، ناجا کارکنانی دارد که با حداقل‌ها بیشترین خدمت را ارائه می‌دهند، مهم‌ترین نیاز برای کارکنان نیروی انتظامی بحث مسکن است که متأسفانه با حداقل‌ها فاصله داریم که امیدواریم با قرارگاه جهادی تأمین مسکن که از سال گذشته راه اندازی شده است در طرح ۵ ساله که یک سال آن گذشته است بتوانیم به حداقل‌ها برسیم و به یک استاندارد نسبی دست پیدا کنیم.

وی افزود: متأسفانه ما در شرایطی هستیم که هم توان اقتصادی ناجا برای تأمین مسکن کارکنان پایین است و نمی‌توانیم مستقل از اعتبارات کاری انجام دهیم و هم در وضعیتی هستیم که اعتبارات ما کمتر از سال‌های قبل است ولی با پیگیری‌هایی که انجام شده و با جلساتی که ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شده است امیدواریم بتوانیم این مشکل را حل کنیم. البته ما با وزیر راه جلسات متعددی گذاشتیم و سعی داریم تا از امتیازاتی که هست استفاده کنیم و وام‌های کمک هزینه مسکن بگیریم.

سردار اشتری با اشاره به شعار سال هفته ناجا که «با هم برای امنیت و سلامت» نام دارد، گفت: امسال که کرونا در کشور ما شیوع پیدا کرده است، از همان روزهای اول به حضور متولیان بهداشت رسیدیم و اعلام آمادگی کردیم، بیشترین نیاز امروز بحث سلامت است و به همین دلیل ما این شعار را برای هفته ناجا در سال ۹۹ انتخاب کردیم.

تشریح اقدامات کرونایی نیروی انتظامی

فرمانده ناجا با اشاره به فعالیت‌های پلیس در رابطه با ویروس کرونا بیان کرد: ما از همان ساعات اولیه که شیوع کرونا در کشور اعلام شد، ناجا کار خودش را آغاز کرد و تمام مراکز درمانی، کلینیک‌ها، بهداری‌ها و… را برای پذیرش بیمارانی غیر از پرسنل و خانواده‌هایشان هم اختصاص دادیم. موضوع دیگر بحث احتکار بود که ناجا توانست به سرعت تمامی انبارها و مکان‌هایی که دپوی کالا داشتند را شناسایی کردیم و با نظر مرجع قضائی و دانشگاه‌های علوم پزشکی آنها را توزیع کردیم.

وی ادامه داد: اما متأسفانه در فضای مجازی افرادی بودند که مردم را نگران می‌کردند که همکاران ما در پلیس فتا بیش از ۳ هزار تارنما را شناسایی کردند و با آنها برخورد کردند، یکسری از افراد تلفنی هدایت شدند و یکسری احضار شدند و موارد به آنها تذکر داده شد و برخی دیگر که عناد داشتند به مرجع قضائی معرفی شد تا با او برخورد شود و البته فعالیت‌های پلیس فتای ما در این زمینه همچنان ادامه دارد.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: کار سوم پلیس بحث فاصله گذاری اجتماعی بود که اجرای آن برای پلیس بسیار سخت بود چراکه مردم ما از دیرباز تا کنون در این ایام به سفر می‌رفتند و هر سال ما در این ایام سفرها را برای مردم تسهیل می‌کردیم اما امسال باید جلوگیری می‌کردیم. اما خوشبختانه رو سفید شدیم و توانستیم به خوبی طرح فاصله گذاری اجتماعی را با کاهش ۷۰ درصدی تردد اجرا کنیم.

رئیس پلیس کشور گفت: دیگر اقدام ناجا بحث ضدعفونی خیابان‌ها با آب پاش های یگان ویژه بود، یک زمان این خودروهای یگان ویژه برای امنیت مردم به خیابان‌ها می‌آمدند و این بار برای سلامت مردم به خیابان‌ها آمدند.

در حال تکمیل…

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا