بین الملل

هیأت نمایندگی رژیم صهیونیستی به سودان سفر می کند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد که هیأتی به نمایندگی از رژیم صهیونیستی ظرف روزهای آتی به سودان سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از توافق سودان و رژیم صهیونیستی برای برداشتن گامهایی در مسیر عادی سازی روابط دوجانبه، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که در روزهای آتی یک هیأت به نمایندگی از اسرائیل به کشور آفریقایی سودان سفر خواهد کرد.

توافقنامه عادی سازی روابط میان خارطوم- تل آویو که حاصل میانجی گری واشنگتن- و همچنین تطمیع دولت سودان به خروج از فهرست سیاه تحریمهای آمریکا- است، سودان را پس از امارات متحده عربی و بحرین در جرگه کشورهای عربی قرار می دهد که ظرف دوماه گذشته خصومتهای دیرینه خود را با رژیم غاصب اسرائیل به کنار گذاشته اند.

نتانیاهو در یک کنفرانس خبری گفت: «هیأت نمایندگی اسرائیل در روزهای آینده برای تکمیل توافقنامه [عادی سازی روابط] به سودان سفر خواهد کرد.

با این حال هنوز روشن نیست که تکمیل این توافقنامه چه مدت زمان خواهد برد. این درحالی است که رهبران نظامی و غیرنظامی در دولت انتقالی سودان بر سر گستره و سرعت برقراری روابط با رژیم صهیونیستی با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

در واقع می توان گفت که تصمیم ترامپ به خذف نام سودان از فهرست «کشورهای حامی تروریسم» راه را برای دستیابی به این توافق هموار کرد، توافقی که به مثابه دستاوردی جدید در حوزه سیاست خارجی می تواند موقعیت رئیس جمهور جمهوریخواه و جنجالی آمریکا را در برابر رقیب دموکراتش تاحدی بهبود بخشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا