ورزش

فدراسیون والیبال برای مربیان ایرانی ارزشی قائل نیست

‌مربی والیبال ایران گفت: متاسفانه فدراسیون برای مربیان ایرانی هیچ ارزشی قائل نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد وکیلی، ناصر شهنازی، مسعود آرمات و علیرضا طلوع کیان گزینه‌های فدراسیون والیبال برای هدایت تیم نوجوانان هستند.

ناصر شهنازی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد هدایت تیم ملی نوجوانان گفت: هنوز صحبتی درباره هدایت تیم نوجوانان با من صورت نگرفته، اگر قرار باشد مذاکراتی در این زمینه انجام شود به راحتی شأن، منزلت و شخصیت خود را به حراج نخواهیم گذاشت. قبول دارم به خاطر کشور، جوانان و احترام به جامعه ورزش صحبت‌هایی مطرح می‌شود اما دیگر این دوران گذشته است.

مربی والیبال ایران تاکید کرد: متاسفانه فدراسیون والیبال برای مربیان ایرانی هیچ ارزشی قائل نیست. در رده‌های مختلف در سالهای اخیر مربیان ایرانی از نظر اقتصادی و قرارداد کجای والیبال حضور داشته‌اند؟ اما مربی خارجی درجه ۳ با قراردادهای کلان در ایران حاضر می‌شوند. با کدامیک از مربیان ایران قرارداد بسته شده است؟ برای کدام مربی ایرانی ارزش و احترام قائل شده‌اند؟ وقتی راجع به تیم ملی صحبت می‌شود می‌گویند مربیان ایرانی به خاطر افتخار باید بدون قرارداد در رأس تیم ملی حضور داشته باشند. قبول داریم که این نکته افتخارآفرینی است و ما نیز دوست داریم به مملکت خود خدمت کنیم اما به چه قیمتی؟ به قیمتی که ارزش، شأن و منزلت خود را پایین بیاوریم؟

وی تاکید کرد: چطور با مربی خارجی به راحتی قرارداد می‌بندند؟ اگر قرار بر افتخار و ایثار است چرا خودشان و خانواده‌هایشان ایثار نمی‌کنند؟ چرا همیشه باید دیگران ایثار کنند و جایگاه و منزلت و سایر مسائل برای آنها باشد؟

شهنازی تاکید کرد: تا اینکه لحظه پیشنهادی به من داده نشده اما اگر قرار باشد چنین پیشنهادی بدهند حتماً شرایط خاص خود را خواهم گفت. ما افتخار کسب کرده‌ایم، پس از آنچه شد؟ خیلی راحت فراموش و کنار گذاشته شدیم. در حال حاضر من در هیچ تیمی مشغول نیستم. چه کسی از من حمایت کرد؟

کارشناس والیبال ایران اظهار داشت: مربیان ایرانی باید شأن و شخصیت خود را حفظ کنند و نباید راحت پیشنهادات را برای حضور در رأس تیم ملی بپذیرند؟ اینکه مربی تلاش کند و پُز مقام را دیگران بدهند نمی‌شود. متاسفانه صحبت‌هایی مطرح می‌شود و نام افرادی در گزینه‌ها مطرح است که نمی دانم صحت دارد یا خیر. اگر درست باشد برای رئیس فدراسیون متاسفم. چطور زمانی راجع به فردی صحبت‌های منفی انجام داده و می‌گوید آن فرد شرایط حضور در تیم نوجوانان را ندارد و حال نام همان فرد در میان گزینه‌ها قرار داده می‌شود؟ اگر رئیس فدراسیون از حرف خود بازگشته این نشان از ضعف مدیریت دارد.

وی افزود: متاسفانه در والیبال و ورزش ایران، افراد بر اساس روابط و سفارشات انتخاب می‌شوند و این بسیار بد است. وقتی از حرف خود بر می‌گردند این نشان از ضعف مدیریت دارد. متاسفانه برخی والیبال را مدیون خود می‌دانند و ادعا می‌کنند پدر والیبال ایران هستند و آنها بازیکنان را ساخته‌اند. این را در نظر نمی‌گیرند که برای پرورش بازیکن پروسه طولانی صورت گرفته است و همه زحمت کشیده‌اند. اگر این طور است پس هیچیک از مربیان شهرستانی که بازیکنانی را کشف کردند، دیده نشده‌اند.

مربی والیبال ایران اظهار کرد: امیدوارم افرادی انتخاب شوند که بتوانند به رشد و اعتلای والیبال ایران کمک کنند چرا که والیبالمان دچار ضعف تکنیکی شده و این ضعف باید برطرف شود. تمرینات، برنامه ریزی ها و بدنسازی ها باید طبق علم روز دنیا پیش رود. ارزش مربی ایرانی باید حفظ شود و مانند مربی خارجی قرارداد داشته باشد.

شهنازی در پایان درباره از دست رفتن کرسی ایران در کنفدراسیون والیبال آسیا گفت: داشتن کرسی در هر رشته ورزشی برای ورزشمان مفید است چون می‌توانیم از حق ورزشمان دفاع و میزبانی‌ها را کسب کنیم. از دست دادن کرسی به ضرر ورزش ایران است. نمی دانم این موضوع صحت دارد یا خیر. امیدوارم صحت نداشته باشد. از دست دادن ریاست آسیای مرکزی و نایب رئیسی کنفدراسیون آسیا ضرر بزرگی است. البته تا به امروز از این ریاست در جهت منافع مربیان ایرانی استفاده نشد. در نهایت باید کرسی‌ها را حفظ کنیم. در گذشته شاهد بودیم در رشته ورزش کشتی، کرسی را از دست دادیم و خیلی به ضررمان شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا