شهرستان ها

۷۰ درصد مردم خنداب پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند

خنداب – فرماندار خنداب از مشارکت ۷۰ درصدی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک در این شهرستان خبر داد.

حسن خزایی پور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت شهرستان خنداب در مواجهه با کرونا اظهار کرد: شرایط این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها در مواجهه با کرونا بهتر است به طوری که رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به دقت انجام و با ارسال پیام‌های هشدار دهنده خطرهای لازم این بیماری به مردم گوشزد می‌شود.

وی ادامه داد: کمیته نظارت بر اجرای پروتکل‌ها در این شهرستان تشکیل شده است به طوری که اعضای آن روزانه از ادارات، واحدهای صنفی و تولیدی بازدید به عمل می‌آورند.

فرماندار خنداب افزود: در بعضی از اماکن با مشاهده عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامتی مردم برخوردهای قانونی انجام شده است.

۷۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

خزایی پور بیان کرد: ضدعفونی هدفمند در سطح شهرها و روستاها با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌طور مرتب انجام می‌شود.

وی گفت: ۷۰ درصد مردم خنداب پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند البته عده کمی نیز با عادی انگاری نسبت به این مساله از رعایت پروتکل‌های بهداشتی یا زدن ماسک خودداری می‌کنند که سعی شده در این راستا با فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم مرکز بهداشت، تبلیغات محیطی در شهرها و روستا و ظرفیت فضای مجازی این خطر به آنها اعلام شود که در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی گرفتار بیماری کرونا می‌شوند.

فرماندار خنداب گفت: الزامات سلامت محیط کار دستورالعملی است که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده است، که بخشی از آن مربوط به نظارت درون سازمانی و نظارت فرادستگاهی است.

خزایی پور افزود: بر اساس این دستور العمل مجازات‌هایی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قانون دیده شده است به طور مثال اگر در محیط اداری مدیر یا کارمندی از زدن ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی خودداری کند، در گام نخست اخطار کتبی به سازمان یا فرد داده شده و سپس در گام‌های بعدی توبیخ و کسر از حقوق در نظر گرفته می‌شود.

پلمپ ۸۵ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خنداب

به گفته وی از اوایل شیوع کرونا تاکنون ۸۵ مورد از واحدهای صنفی این شهرستان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند. تا به حال مورد جدیدی از پلمب نداشتیم اما اگر عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مشاهده شود، مجازات‌های پیش بینی شده در قانون در این خصوص اجرا می‌شود.

فرماندار خنداب گفت: کمیته‌ای سه نفره متشکل از فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و دادستان به منظور تعیین مجازات برای صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تشکیل شده است.

عدم کمبود ماسک در شهرستان خنداب

خزایی پور با بیان اینکه کمبود ماسک در این شهرستان وجود ندارد، گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌ها برای تهیه ماسک اقدام کنند و از سوی دیگر گروه‌های جهادی و بسیج با راه اندازی واحدهای تولید ماسک با همکاری خیرین اقدام به تولید ماسک کردند تا در روستاهای که از توان لازم برای تهیه ماسک برخوردار نیستند، قرار گیرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا