بین الملل

تاکید معاون نصرالله در دیدار با جنبلاط بر گفتگو و نقاط اشتراک دو طرف

منابع لبنانی از رایزنی معاون سیاسی سید حسن نصرالله با رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حاج «حسین خلیل» معاون سیاسی دبیر کل حزب الله لبنان با «ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان دیدار و گفتگو کرد.

حاج حسین خلیل پس از این دیدار با اشاره به اینکه بحث ریاست جمهوری را مورد رایزنی قرار داده است در ادامه گفت: ما زمینه‌های مشترکی داریم که می‌توان درباره آن بحث کرد و به پیوندهای مشترکی رسید که به سود کشور باشد.

وی اظهار داشت: این گفت‌وگو برای بررسی همه مسائلی که برای شهروندان و کشور مفید است، ضروری بود و ما امیدواریم که لبنان به مرحله‌ای برسد که در آن، رئیس جمهور بخشی از طرح نجات این کشور باشد. ما و حزب سوسیالیست ترقیخواه با یکدیگر پیوند داریم و آنچه ما را به یکدیگر گره می زند کاملا متفاوت از اوضاع ما با حزب نیروهای لبنانی است.

از سوی دیگر ولید جنبلاط هم این دیدار را دوستانه توصیف کرد.

وی افزود: این دیدار دوستانه و صریح بود و موضوعات اختلاف برانگیز را کنار گذاشتیم. ما درباره موضوعات که می توان درباره آنها به نتیجه رسید، گفتگو کردیم. این فرصت است و گفتگو دست یابی به حداقل توافق در امور مورد اهتمام شهروندان را ممکن می سازد.

بر اساس این گزارش، بسیاری در بیروت انتظار داشتند که جنبلاط در حل و فصل مواضع سیاسی خود در کنار شرکای قدیمیش در جریان 14 مارس باشد اما او برعکس عمل کرده و به سمت مخالفان 14 مارسی‌ها رفته است.

روزنامه الاخبار در این خصوص گزارش داد که مسلما موضع‌گیری ولید جنبلاط در برابر شرکای قدیمی خود فراتر از درگیری آشکار وی با «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی است. در واقع جنبلاط انگیزه‌های بالاتری برای گفتگو با حزب‌الله دارد و ابعاد این انگیزه‌های او بعد از دیدار با هیئت حزب‌الله روشن خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا