بین الملل

حماس و جهاد اسلامی تشدید مقاومت در کرانه باختری را خواستار شدند


جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به شهادت یک جوان ۱۸ ساله فلسطینی، خواستار تشدید مقاومت در کرانه باختری برای مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها شدند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای بر ضرورت فعال‌سازی تمامی اشکال مقاومت در کرانه باختری برای مقابله با جنایت و تروریسم شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است که به شهادت رساندن «عامر عبدالحکیم صنوبر» پس از حمله وحشیانه به او، بخشی از تروریسمی است که دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در سراسر کرانه باختری مرتکب می‌شود.

طبق گزارش شبکه المنار، جنبش جهاد اسلامی همچنین تأکید کرد که این جنایت صهیونیست‌ها برای همه سازمان‌هایی که در برابر این تجاوزات وحشیانه سکوت کرده‌اند و برای همه سازشکاران خائن، مایه ننگ است.

«عامر عبدالرحیم صنوبر» (۱۸ ساله) از روستای «یتما» در نزدیکی نابلس به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست حین تعقیب خودروی این جوان فلسطینی به سمت او شلیک  و وی را به شدت با قنداق تفنگ مجروح کردند، عامر به بیمارستان رام‌الله منتقل شد اما بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

در همین ارتباط «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس نیز تأکید کرد که اقدام نظامیان صهیونیست در به شهادت رساندن عامر صنوبر یکی از اشکال تروریسم صهیونیستی است.

طبق گزارش خبرگزاری «شهاب»، پاسخ ملت ما به این جنایت با استمرار مقاومت و انقلاب و تشدید انتفاضه علیه رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان در کرانه باختری خواهد بود.

سخنگوی حماس همچنین تأکید کرد که عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی باعث ترغیب این رژیم به ارتکاب چنین جنایتی شد.

از سوی دیگر جنبش «الأحرار» نیز تأکید کرد که با شهادت عامر صنوبر جنایت دیگری به کارنامه سیاه دشمن صهیونیستی اضافه شد و پاسخ به این جنایت نیز با تشدید تمامی اشکال مقاومت از جمله مقاومت مسلحانه و عملیات‌های قهرمانانه خواهد بود.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا