بین الملل

رایزنی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با «ولید المعلم»


فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره مسایل مهم سوریه از جمله وضعیت اقتصادی، کمیته بررسی قانون اساسی و پرونده آوارگان رایزنی کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و هیأت همراه امروز (یکشنبه) با «ولید المعلم» وزیر خارجه این کشور دیدار کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، دو طرف درباره مسایل مربوط به سوریه بویژه وضعیت اقتصادی تبادل‌نظر کردند و هر دو اتفاق‌نظر داشتند که تحریم‌ها بر سختی این وضعیت بویژه در سایه شیوع کرونا افزوده است.

المعلم و پدرسون در اشاره به کمیته بررسی قانون اساسی سوریه نیز بر اهمیت موفقیت این کمیته تاکید کردند و افزودند، این امر مستلزم تعهد به اقدامات مورد توافق بویژه عدم مداخله خارجی در کار این کمیته و نیز عدم تعیین جدول زمانی برای آن از خارج است.

وزیر خارجه سوریه در همین زمینه تأکید کرد که این کمیته از ابتدای تشکیل و آغاز به کار رئیس خودش بوده (اختیارش در دست خودش بوده) است.

ولید المعلم در ادامه جزئیات قصد سوریه برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی ویژه آوارگان در یازدهم و دوازدهم نوامبر را تشریح و از نقش غرب در سنگ‌اندازی برای بازگشت آوارگان سوریه به بهانه‌های واهی انتقاد کرد.

وی افزود، این سنگ‌اندازی‌ها در یک پرونده صرفا انسانی، سیاسی است و می‌خواهند از این پرونده به عنوان برگی در اجرای دستورکارهای سیاسی استفاده کنند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا