شهرستان ها

طرح آمران سلامت در البرز برای مقابله با کرونا اجرا می‌شود

کرج – مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر البرز گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری، طرح آمران سلامت برای کاهش ابتلای هم‌وطنان به ویروس کووید ۱۹ در دستور کار جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت.

محمدباقر خلفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ویروس کرونا در ۹ ماه گذشته در سراسر جهان همه‌گیر شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون علم پزشکی نتوانسته واکسن و داروی قطعی برای این ویروس پیدا کند، برای مقابله با این بیماری، ارائه آموزش‌های همگانی و پیشگیری از ابتلای به این بیماری ضروری است.

وی با اشاره به دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر فرزانه انقلاب با رئیس‌جمهوری و مسئولان بهداشتی و درمانی، تصریح کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر تعامل دستگاه‌های متولی، شیوه‌های پیشگیری، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و حضور نیروهای داوطلب، مخلص و مؤمن برای کنترل این ویروس تأکید کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر البرز بیان کرد: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری طرحی با عنوان آمران سلامت برای توسعه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و حمایت‌های بهداشتی درمانی از افراد آسیب‌پذیر جامعه در مواجه به ویروس کرونا در جمعیت هلال‌احمر پایه‌گذاری شد.

وی اظهار کرد: اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر با برپایی چادر در مکان‌های شلوغ، فروشگاه‌ها، ورودی مترو و ترمینال‌های مسافرتی و غیره روزانه آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ابتلای به این ویروس را به همشهریان ارائه می‌دهند.

استقرار ۱۰۰ پایگاه آمران سلامت در سراسر البرز

خلفی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این طرح با تجهیزات حفاظتی بهداشتی هم‌وطنان را به حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از تجهیزات بهداشتی تشویق می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ پایگاه در سراسر استان البرز فعال می‌شود، یادآور شد: داوطلبان آموزش‌دیده این جمعیت در ۵۰ ایستگاه در شهرستان کرج و شهرستان‌های فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد و طالقان هر کدام با ۱۰ ایستگاه طرح آمران سلامت را اجرا کرده و به هم‌وطنان خدمات بشردوستانه ارائه می‌دهند.

گفتنی است؛ طرح آمران سلامت ویژه مقابله با همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ از پنجم آبان ماه جاری در سراسر کشور اجرا می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا