شهرستان ها

طرح آمران سلامت در استان خوزستان اجرایی می شود

اهواز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از اجرای طرح آمران سلامت در راستای لبیک به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدادادی عصر امروز به اجرای طرح آمران سلامت در سراسر استان خوزستان اشاره کرد و افزود: شیوع ویروس کرونا به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های حال حاضر کشور از جمله استان خوزستان تبدیل شد و در این بین شاهد وضعیت قرمز در تمامی نقاط این استان هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: در راستای لبیک به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تلاش مضاعف، ابتکارات جدید و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای کنترل این ویروس طرح «آمران سلامت» با هدف ترویج فرهنگ پیشگیری، جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی و درمانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در مواجهه با کووید -۱۹ و همچنین توسعه آموزش‌های همگانی اجرایی می‌شود.

وی در تشریح این طرح بیان کرد: در این طرح اعضای داوطلب بشردوست جمعیت هلال احمر در قالب تیم‌های «سحاب» و «سحر» با برپایی ایستگاه‌های موقت در سطح شهرهای استان به ویژه اماکن پرتردد خدمت خود را ارائه می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: راهنمایی به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، توصیه و تأکید به حفظ فاصله اجتماعی، امر به رعایت نکات بهداشتی با حفظ احترام به شأن و منزلت انسانی به منظور کمک به سلامت جامعه از مهم‌ترین وظایف آمران سلامت است.

خدادادی تصریح کرد: با توجه به سرعت انتقال کووید -۱۹و شرایط ویژه پاییزی برای مهار شیوع این ویروس و شکسته شدن زنجیره انتقال آن، نیازمند همدلی و مشارکت همگانی هستیم.

وی ادامه داد: صدای شکسته شدن سیل بندهای مقابله با ویروس کرونا با سیر صعودی ابتلاء و مرگ‌ومیر ناشی از این پاندمی هشداری جدی برای روزهای سخت آینده خواهد بود و در صورت ادامه بی‌اعتنایی به دستورالعمل‌های بهداشتی، کنترل وضعیت برای کادر درمان بسیار مشکل می‌شود و به دنبال آن احتمال بروز فاجعه‌های انسانی وجود دارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا