سیاسی

طرح کمک معیشتی در مجلس در دست بررسی است

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح کمک معیشتی مراحل بررسی پایانی را در کمیسیون برنامه و بودجه گذرانده و در دستور کار این هفته مجلس است.

علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصاد کشور قدرت خرید مردم کمتر شده و مجلس تلاش کرده با تصویب طرح کمک معیشت و با منابع مشخص به اقشار خاص در این شرایط کمک کند.

نماینده مردم اراک خنداب، و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح در قالب اصلاح بودجه سال ۹۹ است با هدف اینکه منابع مورد نیاز برای پرداخت کمک هزینه معیشتی به ۶۰ میلیون نفر جمعیت کشور را فراهم سازد.

وی ادامه داد: در این طرح به سه دهک پایین جامعه که عمدتاً مورد حمایت نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد هستند، به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان در ماه پرداخت می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای سایر اقشار یارانه بگیر که نزدیک به ۴۰ میلیون نفر هستند، ماهیانه ۶۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت می‌شود.

به گفته کریمی در صورت تصویب نهایی این طرح، دولت مکلف است برای تأمین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به‌ویژه خانوارهای کم‌برخوردار، در شش ماه دوم امسال و به‌صورت ماهانه اقدام به پرداخت یارانه اعتبار خرید کالا به هر فرد ایرانی مشمول طرح از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار کند.

وی عنوان کرد: طرح کمک معیشتی مراحل بررسی پایانی را در کمیسیون برنامه و بودجه گذرانده و گزارش کار در صحن مجلس مطرح شده و در دستور کار این هفته مجلس است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا