شهرستان ها

اجرای طرح «امران سلامت» در راستای مقابله با کرونا ویروس در همدان

همدان – مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از اجرای طرح کشوری «امران سلامت» در همدان با هدف پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا و مقابله با این ویروس خبر داد.

علی سنجربگی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: با توجه به تشدید بیماری و توجه به این نکته که تنها راه مقابله با اپیدمی کرونا تکیه بر پیشگیری و توسعه آموزش همگانی است، گفت: با وجود تلاش‌های ارگان‌های متولی، متأسفانه وضعیت شیوع کرونا و آمار مرگ و میر تأسف‌بار است و هر روز شاهد سیر صعودی آن هستیم.

سنجربگی بابیان اینکه مسئولان بهداشتی درمانی بارها از مردم درخواست کرده‌اند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع بیشتر بیماری کرونا پیشگیری کنند، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و مسئولان بهداشتی درمانی کشور، رهنمودهای ارزشمندی در خصوص نحوه تعامل دستگاه‌های متولی، شیوه‌های پیشگیری و بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای کنترل این ویروس بیان کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد: در راستای توسعه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری، جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی و درمانی از قشر آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه در مواجهه با ویروس کرونا با لبیک به سخنان و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری، جمعیت هلال احمر ایران نسبت به تدوین شیوه نامه و اجرای طرح آمران سلامت اقدام کرده تا بر اساس این طرح در کلانشهرها ۵۰ پایگاه و در سایر شهرها حداکثر ۱۰ پایگاه تشکیل و در قالب تیم‌های سه نفره سحر و نیروهای امدادگر داوطلب و داوطلبان علاقمند فعالیت کنند.

سنجربگی با بیان اینکه پایگاه مورد نظر نزدیک ساختمان‌های اداری و امدادی به صورت چادر برپا می‌شوند، گفت: تیم‌ها در اماکن شلوغ شهرها مثل فروشگاه‌های بزرگ، ترمینال‌های مسافربری، میادین اصلی شهر و بازار استقرار می‌یابند و هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ به مدت ۱۰ روز فعالیت خواهند کرد.

وی به شرایط اختصاصی نیروها و اعضای پایگاه‌های مجری اشاره کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت فردی اجرا کنندگان این طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آنها باید با حفظ فاصله اجتماعی و امر به نکات بهداشتی و تذکر و راهنمایی مردم به صورت آرام و به دور از هرگونه درگیری و با حفظ احترام به شأن و منزلت انسانی وظیفه خود را انجام دهند.

وی گفت: متولی اجرای این طرح در استان‌ها، حوزه معاونت جوانان است که با هماهنگی استانداری، نیروهای انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی این کار را انجام خواهند داد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا