دانش و فناوری

بیانیه جدید سازمان بهداشت جهانی


سازمان بهداشت جهانی خواستار همبستگی جهانی در راه اندازی هر نوع واکسن ویروس کرونا در آینده شد.


به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، سازمان بهداشت جهانی خواستار همبستگی جهانی در راه اندازی هر نوع واکسن ویروس کرونا در آینده شد.

تدروس آدهانوم گِبرِیِسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی در افتتاحیه اجلاس جهانی سه روزه سلامت در برلین گفت: تنها راه بهبودی از بیماری همه گیر  همکاری کشورهای جهان با یکدیگر و اطمینان از دسترسی عادلانه کشورهای فقیر به واکسن است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: «طبیعی است که کشورها ابتدا می‌خواهند از شهروندان خود محافظت کنند اما هنگام در دسترس بودن واکسن کرونا، بهترین راه این است که برخی از مردم همه کشورها به جای همه مردم برخی از کشورها علیه کووید ۱۹ واکسینه شوند تا بتوان همه گیری این بیماری را کنترل کرد».

تدروس آدهانوم گِبرِیِسوس در ادامه سخنان خود افزود: «بگذارید من صریح بگویم: ملی گرایی در استفاده از  واکسن مؤثر علیه ویروس منجر به طولانی‌تر شدن همه گیری کرونا می‌شود». 

در حال حاضر ده‌ها نامزد واکسن ویروس کرونا در حال توسعه هستند که تعدادی از آنها نیز در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار دارند و به ده‌ها هزار داوطلب تزریق شده‌اند. 

انتهای پیام/ 


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا