سیاسی

پورابراهیمی: زمانی که قیمت‌ها در بورس افزایش می‌یافت نظارتی بر بازار نبود


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: زمانی که روند قیمت‌های بازار سرمایه و سهام شرکت‌ها در بورس به صورت غیر متعارف علی رغم همه تذکرات افزایش پیدا می‌کرد، نظارت بر بازار و عملیات فرایندهای اقتصادی از کمترین نظارت دقیق برخوردار بود.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس امروز دوشنبه 5 آبان ماه در صحن علنی مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون درباره بازار سرمایه طی سخنانی اظهار داشت: وضعیت بازار سرمایه کشور علی رغم همه زیرساخت‌ها، قوانین و مقررات و مشوق‌هایی که دولت در طی ماه‌های اخیر انجام داد، به دلیل کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در حوزه مدیریتی از سوی دولت شرایط بغرنجی را برای سهامداران خرد در کشور ایجاد کرده است.

وی افزود: طبیعتا رسیدگی به این موضوع به دلیل اهمیت آن در کشور و وجود تعداد قابل توجه سهامداران، رفتار بازار سرمایه با قبل را کاملا متفاوت کرده است و یک شرایط جدیدی را در اقتصاد ایران ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: جنس رفتار اخیر در اقتصاد ایران که با فضای اجتماعی، سیاسی و حتی امنیتی مردم ارتباط پیدا کرده است و ما در طی ماه‌های گذشته بارها مسائل و نکات مرتبط با بازار سرمایه و تهدیدهای این بازار را طی مذاکرات و جلسات حضوری با نمایندگان دولت، رئیس جمهور، وزیر اقتصاد گوشزد کردیم.

پورابراهیمی گفت: ما تمام دغدغه‌هایمان را بیان کرده‌ایم و مستندات، مکاتبات ما امروز این وضعیت فعلی را رقم زده است و امروز به عنوان یک چالش در نظام اقتصادی را می‌توان نام برد؛ زمانی که روند قیمت‌های بازار سرمایه و سهام شرکت‌ها در بورس به صورت غیر متعارف علی رغم همه تذکرات افزایش پیدا می‌کرد، نظارت بر بازار و عملیات فرایندهای اقتصادی از کمترین نظارت دقیق برخوردار بود.

ادامه دارد…


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا