دانش و فناوری

آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دانشگاهیان تا9 آبان است


معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه دانشگاه‌ها برای دریافت اینترنت در سامانه جدید وزارت ارتباطات ثبت‌نام کنند، گفت: مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دانشگاهیان از امروز تا 4 روزآینده تمدید شد.


ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دانشگاهیان تا۹ آبان است، گفت: دانشگاه‌ها باید برای استفاده دانشجویان و اساتید از اینترنت رایگان برای آموزش مجازی تا ۴ روز آینده به نشانی سامانه‌هایی را از آن استفاده می‌کنند را در سامانه وزارت ارتباطات به نام https://ict.gov.ir/fa/unitraffic ثبت کنند. 

* استفاده از ترافیک رایگان با ثبت  آدرس سامانه‌های دانشگاه ها

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اینکه تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور بتوانند از اینترنت رایگان برای آموزش مجازی استفاده کنند، سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده است تا همه مراکز علمی با ثبت نشانی سامانه‌های مورد استفاده دانشگاه از ترافیک رایگان استفاده کنند به طوری که از امروز دوشنبه ۵ آبان ماه تا ۴ روز آینده امکان ثبت نام اساتید دانشگاه های سراسر کشور برای دریافت اینترنت رایگان تمدید شده است.

هاشمی تصریح کرد: دانشگاه‌هایی که از بیش از یک سامانه استفاده می‌کنند، باید آدرس تمامی سامانه‌های خود را در جدول طراحی شده در سامانه وزارت ارتباطات ثبت کنند این در حالی است که اگر دانشگاهی بیش از چهار آدرس سامانه دارد، می‌تواند در محل موردنظری که در سامانه پیش‌بینی شده است اقدام به ثبت آدرس کند. 

* وزارت ارتباطات برای صحت‌سنجی اطلاعات با مدیر فناوری و رابط دانشگاه تماس می گیرد

وی ادامه داد: در سامانه وزارت ارتباطات دانشگاه‌ها پس از تکمیل مشخصات باید مشخصات مدیر فناوری و رابط دانشگاه را حتما به ثبت برسانند چرا که وزارت ارتباطات برای صحت‌سنجی اطلاعات با آنها ارتباط تلفنی برقرار کرده تا از صحت آنها اطمینان پیدا کند.

هاشمی اضافه کرد: در سامانه وزارت ارتباطات شماره تماس‌های مختلفی را برای کمک به دانشگاهیان درج کرده‌ایم که در صورتی که در فرایند ثبت اطلاعات دچار مشکل یا سوال بودند بتوانند از کمک کارشناسان در طول ساعت اداری استفاده کنند. 

*  سامانه دانشگاه‌های کشور که در وزارت ارتباطات تأیید شده  برای اعمال ترافیک رایگان به اپراتورها ابلاغ می شود

وی ادامه داد:  سامانه های دانشگاه‌های کشور که در سامانه وزارت ارتباطات تأیید می شوند برای اعمال ترافیک رایگان آموزش مجازی به اپراتورها ابلاغ خواهند شد. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که دانشجویان دانشگاه‌ها برای استفاده از سامانه‌های مراکز علمی خود باید مطمئن شوند که آدرس‌های سامانه دانشگاه جزو لیست تأیید شده در سامانه وزارت ارتباطات قرار داشته باشد که در صورت نبود آدرس سامانه دانشگاه  باید بلافاصله به مسئول فناوری دانشگاه اطلاع داده تا او اطلاعات آدرس سامانه دانشگاه‌ها را در سامانه وزارت ارتباطات ثبت کند. 

* مهلت درج آدرس سامانه‌های دانشگاه‌ها تا ۹ آبان ماه

وی در پایان گفت: ‌تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور تا جمعه ۹ آبان ماه  مهلت دارند نسبت به درج آدرس سامانه‌های دانشگاه‌های خود در سامانه جدید وزارت ارتباطات اقدام کنند. همچنین باید بگویم اینترنت رایگان آدرس سامانه‌های دانشگاهیان هیچ‌گونه محدودیتی نخواهند داشت زیرا به هر میزانی که از این سامانه‌ها استفاده شود هیچ‌گونه اختلالی به وجود نخواهد آمد.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا