سینمای ایران و جهان

«ایثار» چینی بیش از ۵۰ میلیون دلار فروخت/ اقبال سینمای وطنی

فیلم چینی جنگی «ایثار» در نخستین آخر هفته اکرانش ۵۳ میلیون دلار فروش کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فیلمی که روز جمعه راهی سینماهای چین شد در سه روز آخر هفته ۵۳ میلیون دلار فروش کرد. فیلم «ایثار» که در بیشتر سینماهای چین روی پرده رفت تنها روز شنبه در هر دور اکران به طور متوسط ۴۲۲ دلار فروخت.

گیشه سینمای چین در این آخر هفته فروشی ۷۶.۹ میلیون دلاری را ثبت کرد. فروش سینماهای چین امسال در مجموع ۲.۱۰ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال پیش همین زمان ۷۵ درصد کاهش داشته است.

فیلم «ایثار» درباره نقش چین در جنگ کره است. در چین از این جنگ به عنوان مقاومتی در برابر تجاوز آمریکا و کمک به کره یاد می‌شود و داستان این فیلم هم شجاعتی را روایت می‌کند که گروهی از نیروهای چینی در حالی که زیر بمباران آمریکایی‌ها هستند تلاش دارند تا یک پل را تعمیر کنند. این فیلم به نوعی متناسب با داستان جنگ سرد فعلی بین ۲ کشور بزرگ جهان است.

«ایثار» با همکاری سه کارگردان موفق چینی گوان هو، فرانت گوو و لو یانگ ساخته شده است.

فیلم دیگر میهنی «مردم من، سرزمین من» در مکان دوم فروش جای گرفته و ۱۱.۲ میلیون دلار فروش کرده است. مجموع فروش این فیلم در ۲۵ روزی که از نمایشش می‌گذرد ۳۸۹ میلیون دلار بوده است.

انیمیشن «جیانگ ژیا: افسانه الوهیت» نیز در جایگاه سوم ایستاده و ۲.۸ میلیون دلار فروخته است. در مجموع این انیمیشن ۲۳۳ میلیون دلار کسب کرده است.

انیمیشن پرهزینه «روی ماه» که با همکاری نتفلیکس ساخته شده با اقبال مخاطبان روبه رو نشد و تنها ۶۰۰ هزار دلار فروش کرد. این در حالی بود که این انیمیشن روز شنبه در ۱۱ هزار پرده اکران شده بود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا