شهرستان ها

هزینه بودجه های فرهنگی دستگاه های اجرایی با مشورت هنرمندان

اردبیل – معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی بودجه فرهنگی و هنری خود را با مشورت هنرمندان سازمان یافته فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه کنند تا نتیجه بگیرند.

یاسر محمد پور در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر از گستردگی خاصی برخوردار است و تمام مسائل پیوست فرهنگی نیز دارد اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ابزارهای لازم را باید داشته باشد و نمی‌توان صرفاً انتظار داشت که برنامه‌های فرهنگی باید اجرا شود.

وی کمبود بودجه در برنامه‌های فرهنگی و هنری را یکی از آسیب‌های این حوزه عنوان کرد و گفت: متأسفانه در کشور توجه ویژه ای به برنامه‌های فرهنگی و هنری نمی‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد وسع و توان خود برنامه‌ها را پیش می‌برد که قطعاً منتقدانی را نیز دارد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: برای طول سال مسئولان فرهنگی تعدادی برنامه را با بودجه مشخص تدوین می‌کنند که متأسفانه تصویب و تخصیص بودجه تا به حال به صورت متوازن اتفاق نیافتاده است و برای مثال تخصیص بودجه در اکثر مواقع کمتر از ۵۰ درصد بوده است.

محمدپور با بیان اینکه در حال حاضر اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری بودجه محور شده است خاطرنشان کرد: عدم تخصیص بودجه کافی می‌تواند از کیفیت برنامه‌ها کاهش دهد و ما را برای پاسخگویی به فعالین حوزه فرهنگ و هنر مجاب می‌کند که برنامه‌های متعددی را هر چند با کیفیت کمی پایین‌تر اجرا کنیم.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل پیشنهاد می‌شود حوزه فرهنگ و هنر را به جای بودجه محور برنامه محور پیش ببریم تا برنامه‌های قابل قبولی را نیز از فعالین شاهد باشیم و نیز نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه بودجه‌های فرهنگی را نباید با عنوان هزینه در نظر گرفت افزود: بودجه‌های فرهنگی و هنری نوعی سرمایه گذاری برای آینده و همچون پروژه‌های عمرانی کیفی نیست که در زمان کوتاه در برابر چشم مردم به ثمر بنشیند.

محمدپور تأثر برنامه‌های فرهنگی و هنری را بلندمدت دانست و گفت: انتظار ما از سایر دستگاه‌های اجرایی این است که بودجه فرهنگی و هنری خود را با مشورت هنرمندان سازمان یافته فرهنگ و ارشاد اسلامی سرمایه گذاری کنند تا نتیجه لازم حاصل شود و صرفاً هزینه این بودجه را در نظر نگیرند.

وی به حوزه فرهنگ ترافیک اشاره کرد و افزود: فرهنگ و ارشاد به صورت مستقیم نمی‌تواند در حوزه ترافیک ورود کند ولی هنرمندان این بخش می‌توانند با مشاوره‌های کارشناسی و طراحی تابلوهای بین راهی و داخل شهر نسبت به انتقال پیام‌های ترافیکی کمک کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا