بین الملل

دولت سوئد با استرداد یک متهم ترک به آنکارا موافقت کرد

دولت سوئد برای استرداد یک تبعه ترکیه متهم به کلاهبرداری به دولت آنکارا موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در راستای موافقت با شروط آنکارا برای پیوستن به ناتو، دولت سوئد قصد دارد اولین فرد تحت تعقیب دولت ترکیه را به این کشور تحویل دهد.

با توجه به اینکه پیش از این ترکیه برای موافقت با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو پیش شرط تحویل افراد تحت تعیب خود به اتهام فعالیت های تروریستی را تعیین کرده بود، دولت سوئد به تازگی تصمیم گرفته مردی تقریباً ۳۰ ساله را که به اتهام کلاهبرداری در ترکیه تحت تعقیب است، را به دولت آنکارا تحویل دهد.

بنا به اعلام شبکه «اس وی تی» سوئد «مورگان جوهانسون» وزیر دادگستری این کشور با معمولی خواندن موضوع این پرونده اضافه کرد که فرد مذکور شهروند ترکیه است و طی سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ به اتهام کلاهبرداری در ترکیه محکوم شده است.

بنا به اعلام وزیر دادگستری سوئد، این مرد در سال ۲۰۱۱ از سوئد درخواست پناهندگی کرد و در سال ۲۰۲۲ وضعیت محافظت شده درخواست کرده است. با این حال هر دو درخواست وی از سوی اداره مهاجرت سوئد رد شد.

بنا به اعلام شبکه «اس وی تی» سوئد، دیوان عالی این کشور این موضوع را بنا به روال معمول بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که هیچ مانعی برای استرداد این فرد به دولت ترکیه وجود ندارد.

شبکه اس وی تی سوئد تاکید کرد که پیش از این، این مرد در ترکیه به دلیل چندین فقره کلاهبرداری از کارت بانکی به ۱۴ سال زندان محکوم شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا