شهرستان ها

استاندار کردستان مشکلات حوزه راه و شهرسازی را برای وزیر تشریح کرد

سنندج- استاندار کردستان در تماس تلفنی با مهندس رستم قاسمی وزیر راه شهرسازی پیگیر مشکلات پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی و نهضت ملی و جهش تولید مسکن در استان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در این تماس تلفنی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه طرح نهضت ملی مسکن، خاطر نشان ساخت: تأمین زمین برای اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در استان به عنوان یک اولویت و ضرورت بوده و تمامی امکانات برای این مهم بسیج شده است.

وی با بیان مشکلات پیش‌روی این طرح، خواستار افزایش اعتبارات مربوط به آماده‌سازی طرح‌های مسکن با توجه به توپوگرافی خاص استان از وزیر راه و شهرسازی شد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در شاخص مربوط به راه استان کردستان از میانگین کشوری پائین‌تر است، افزود: توجه ویژه به پروژه‌های مختلف راهسازی از جمله تکمیل کریدور بزرگراهی شمال به جنوب و نیز توسعه راه‌های روستایی از مطالبات اساسی استان است.

زارعی‌کوشا همچنین تسریع در روند احداث راه آهن همدان به سنندج را منوط به تأمین اعتبار مورد نیاز برای این پروژه زیرساختی دانست.

تعیین تکلیف مدیریت راه و شهرسازی استان با توجه به حساس بودن این حوزه خواسته دیگر استاندار کردستان از وزیر راه و شهرسازی بود.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این تماس تلفنی گفت: دولت سیزدهم به استان کردستان نگاه ویژه‌ای دارد و برای رفع مشکلات استان همراهی خواهیم کرد.

رستم قاسمی همچنین برای تأمین اعتبارات پروژه‌های در دست اجرای بین شهری و روستایی و افزایش اعتبارات مربوط به طرح نهضت ملی مسکن قول مساعد داد.

همچنین مقرر شد موضوعات حوزه راه و شهرسازی استان هفته آینده در نشستی با حضور استاندار در وزارت راه و شهرسازی بررسی شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا