بین الملل

کلمبیا و ونزوئلا رسما روابط دیپلماتیک را از سر گرفتند

پرچم کلمبیا

دولت‌های کلمبیا و ونزوئلا اعلام کردند متقابلا سفرایی را در راستای از سرگیری روابط دیپلماتیک فروپاشیده شده میان این دو کشور همسایه منصوب کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی کلمبیا ریپورتس،  دولت گوستاوو پترو، رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد، “آرماندو بندتی”، یک سناتور سابق این کشور را به عنوان سفیر به سفارت کلمبیا در کاراکاس که در سال ۲۰۱۹ تعطیل شد اعزام می‌کند.
نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا هم اعلام کرد، “فلیکس پلاسنسیا”، وزیر سابق گردشگری خارجی دولت این کشور به عنوان سفیر به سفارت ونزوئلا در بوگوتا خواهد رفت.
انتصاب این سفرا اولین گام در راستای تلاشی دوجانبه از سوی کلمبیا و ونزوئلا برای اصلاح روابطی است که در سال ۲۰۱۹ پس از حمایت ایوان دوکو، رئیس جمهور سابق کلمبیا با همراهی با دولت آمریکا از یک تلاش ناموفق برای برکناری مادورو از قدرت، قطع شد.
بندتی در پستی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که برقراری مجدد روابط تجاری بین این دو همسایه را در راستای نفع رساندن به جوامعی که در مناطق مرزی زندگی می کنند، پیگیری می کند.
گسست روابط بین این دو کشور همسایه، منطقه مرزی کلمبیا را در یک بحران اقتصادی فرو برد و خشونت را در امتداد مرز ۲۲۰۰ کیلومتری دو کشور افزایش داد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا