بین الملل

بیانیه «سید مقتدی الصدر» درباره تظاهرات حامیان «چارچوب هماهنگی»


پس از گزارش رسانه‌های عراقی درباره همزمانی تظاهرات حامیان جریان صدر و طرفداران «چارچوب هماهنگی»، رهبر جریان صدر از حامیان چارچوب هماهنگی خواست که تظاهراتشان در راستای حمایت از اصلاحات باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، ظهر امروز (جمعه)، بیانیه‌ای صادر کرد و  حامیان کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی عراق موسوم «چارچوب هماهنگی» را خطاب قرار داد.

رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای که آن را در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر منتشر کرد، گفت: «آن‌طور که من متوجه‌ شده‌ام ما و طرفداران چارچوب [هماهنگی] درباره وجود فساد و انتشار آن در کشور اختلاف نداریم، بلکه ما با سران چارچوب در این باره اختلاف داریم.»

سید مقتدی الصدر در ادامه ضمن درخواست از طرفداران چارچوب هماهنگی برای همراهی طرفداران صدر، اظهار داشت: «تظاهرات شما در راستای حمایت از اصلاحات باشد و نه در حمایت از حیثیت کشور و دولت‌هایی که بدون هیچ گونه‌ فایده‌ای در عراق بر سر کار آمدند.»

وی در بخش دیگری با اشاره به همزمانی تظاهرات حامیان جریان صدر و طرفداران چارچوب هماهنگی، بیان کرد: «تظاهرات شما مسالمت‌آمیز باشد و صلح مدنی را حفظ کنید.»

این بیانیه پس از آن صادر شده است که «صالح محمد العراقی» چهره نزدیک به رهبر جریان صدر بعد از ظهر روز گذشته (۲۰ مرداد) از حامیان این جریان خواست که مجددا در شهرهای عراق تظاهرات کنند.

قرار است همه حامیان جریان صدر از ساعت پنج امروز به وقت محلی در استان‌های عراق تجمع کنند و این مسئله تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. العراقی در توییتی دیگر اعلام کرده بود که تنها نجف از برگزاری تظاهرات مستثنی شده است. 

پیش از صدور بیانیه از سوی صالح محمد العراقی، کمیته موسوم به «سازماندهی تظاهرات برای حمایت از مشروعیت و حفاظت از سازمان‌های دولتی» عراق نزدیک به چارچوب هماهنگی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود تظاهرات مردمی «الشعب یحمی الدولة» (ملت حافظ کشور است) رأس ساعت ۱۷ (به وقت محلی) روز جمعه در کنار منطقه سبز بغداد برگزار خواهد شد.

امیدها در کشور عراق پس از ۱۰ ماه با معرفی «محمد شیاع السودانی» به عنوان نامزد منصب نخست‌وزیری زنده شد و در حالی که پارلمان نیز خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس پارلمان آماده می‌کرد، تظاهرات حامیان جریان صدر برای مخالفت با روند سیاسی، شرایط عراق را پیچیده کرد.

آشوبگران حامی رهبر جریان صدر طی هفته گذشته چند بار پس از ورود غیرقانونی به «منطقه سبز» بغداد، وارد صحن پارلمان شدند و همچنان به تحصن خود در منطقه سبز ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا