بین الملل

آمریکا درصدد سوءاستفاده از بحران تایوان  برای بی ثباتی است

وزیر خارجه چین:

وزیر خارجه چین نسبت به سوءاستفاده آمریکا از بحران بوجود آمده در منطقه تایوان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه چین می گوید آمریکا درصدد بهره گیری از بحران بوجود آمده در منطقه تایوان است.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین روز جمعه در واکنش به اقدامات تنش آفرین آمریکا در شرق آسیا، اعلام کرد که چین هوشیار است زیرا ایالات متحده احتمال دارد از بی ثباتی در پیرامون منطقه تایوان بهره گیرد و بحران را دراین منطقه را تشدید کند.

وزیر خارجه چین خطاب به رسانه‌های این کشور تاکید کرد که وضعیت در تنگه تایوان همچنان متشنج است و پکن در این باره هوشیار عمل می کند، زیرا ایالات متحده ممکن است درحال برنامه‌ریزی برای تقویت حضور نظامی و بهره گیری از این وضعیت برای تشدید بحران در منطقه باشد.

وانگ یی بار دیگر با تاکید بر اجتناب ناپذیر توصیف کردن اتحاد چین و تایوان گفت که چین جایی برای نیروهای استقلال طلب تایوان باقی نخواهد گذاشت. وزیر خارجه چین تمام تلاش ها برای استفاده از موضوع تایوان برای مهار چین را محکوم به شکست توصیف کرد.

چین در واکنش به سفر هفته گذشته «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رزمایش‌های نظامی گسترده‌ای را با استقرار هواپیما و کشتی‌های جنگی ترتیب داد. این رزمایش از ۴ اوت در ۶ منطقه آبی اطراف جزیره تایوان آغاز شد و بنا بود در ۷ اوت خاتمه یابد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا