سیاسی

بانوان کارآفرین را به‌صورت ویژه حمایت می‌کنیم/ضرورت حذف محرومیت از جامعه زنان

ایسنا/کرمان معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در جمع بانوان فعال استان کرمان گفت: همین الان اعلام می‌کنم کارآفرینان زن را به‌صورت ویژه حمایت می‌کنیم.

انسیه خزعلی امروز ۲۱ مردادماه در نشست با اقشار زنان ضمن شنیدن مشکلات زنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … بیان کرد: بیش از ۱۰۰ میلیارد اعتبار در حوزه بانوان استان در زمینه‌های آموزش، حوزه علمیه، کارآفرینی، فرهنگی، اقتصادی، مسکن، دانش‌بنیان و… در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار برای راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغالزایی در زندان‌ها افزود:  بسیاری از آسیب‌های اجتماعی باید با انگیزه و شور زنان فعال در میان خود مردم و به کمک دولت برطرف شود. 

خزعلی به دیدارهای خود طی دیروز و امروز در کرمان اشاره و با بیان اینکه از دیروز که با خانواده‌های کارآفرین مواجه بودم از انگیزه آن‌ها انرژی گرفتم و متوجه شدم اگر به این مردم تکیه کنیم موفق می‌شویم اظهار کرد: مطالباتی که در خصوص حوزه فرهنگی، خرید کاغذ و انتشار کتاب مطرح شد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار داده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: شناساندن زنان ایثارگر و کارآفرین مغفول مانده و امیدواریم این کار به خوبی انجام شود..

خزعلی به موضوع رتبه‌بندی معلمان که یکی دیگر از مطالبات زنان حاضر در جلسه بود اشاره کرد و گفت: رتبه‌بندی معلمان پس از سال‌ها انتظار در دولت مردمی در کمتر از یک سال بررسی شده و به‌زودی تصویب و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: ارتقاء ساختار مشاورین بانوان در دستگاه های اجرایی نیز تصویب شده که بنا بر این قانون خانم‌های مشاور باید پستی معادل معاون وزیر یا مدیرکل داشته باشند و در قوانین نظر دهند؛ امیدواریم از سوی خانم‌های فعال در پیشنهاداتی فرستاده شود تا بتوانیم محرومیت را از جامعه زنان حذف کنیم.

خزعلی با بیان اینکه رفع موانع تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأکید رئیس جمهور است گفت: اینکه تنها ۰/۹ درصد زنان شاغل استان کارآفرین هستند جای تأسف دارد زیرا توانمندی خانم‌ها بیش از این‌ها است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تأکید کرد: همین الان اعلام می‌کنم کارآفرینان زن را به‌صورت ویژه حمایت می‌کنیم و زنان کارآفرینان رشته‌های مدنظر و نیازهای خود را برای ما بفرستند.

وی با بیان اینکه افرادی که در مسیر جمعیت کار می‌کنند نیز از سمت ما حمایت می‌شوند اظهار کرد: از پتانسیل مزار شهدای کرمان نیز باید استفاده شود، تلاش‌هایی در حال انجام است، امیدواریم به نتیجه برسد.

خزعلی فضای کاری، مجوز و بازار فروش را از جمله مطالبات اکثر کارآفرینان و فعالین مشاغل خانگی بیان کرد و گفت: زنان کارآفرین راه‌حل‌هایی برای حل این مشکلات ارائه دهند؛ همچنین گاهی تولیدات خوبی توسط برخی کارآفرینان صورت می‌گیرد که در بازار داخلی اشباع شده و باید امکان فروش در بازار خارجی برای آن‌ها فراهم شود.

وی تصریح کرد: سعی شده است در هر استانی بازارچه خاصی برای زنان سرپرست خانوار تدارک ببینیم.

خزعلی با اشاره به مسئله سیره شهدا و حجاب گفت: این مسئله از مسائلی است که بسیاری از خانمها در این استان پیگیر آن بودند که با حمایت شما و دولت و تأکید آقای رییس جمهور مورد توجه جدی قرار می‌گیرد؛ این مسائل ابلاغی نیست و با کمک و همت همه مردم انجام خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره پیشنهادات تسهیل کردن شرایط کاری زنان توضیح داد: اگر همه پیشنهادات مانند بازنشستگی پیش از موقع، مرخصی بیشتر، دور کاری و تعطیلی پنجشنبه‌ها قرار باشد برای بانوان عملیاتی شود آینده شغلی زنان به خطر می‌افتد و امکان استخدام بانوان پایین می‌آید در حالی که باید شرایطی فراهم کنیم که بدون کاهش کیفیت کار این وضعیت کاری نیز تسهیل شود.

شایان ذکر است معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور پیش از برگزاری این نشست، از نمایشگاه دستاوردهای مشاغل خانگی بازدید کرد. 

انتهای پیام
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا