سیاسی

از نگرانی‌ها نسبت به شیوع مصرف مواد مخدر در استا تا انتقاد به فقدان حکمرانی استانداران در کرمان

ایسنا/کرمان نشست رئیس جمهور با نخبگان، روحانیون و خانواده شهدا و ایثارگران استان کرمان از لحظاتی پیش برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در این دیدار با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلام و نظام ولایت فقیه جلوه ای از امامت امامان معصوم است عنوان کرد: عیار ارزیابی نظام مقدس جمهوری اسلامی براساس اقامه صلاه، زکات، رفع فقر، دعوت به راه خدا و حاکمیت معروف بر جامعه و منتفی شدن منکر از جامعه است که در این راستا باید به این موضوع توجه کنیم که همواره راس منکرات، ظلم است.

همچنین آیت الله احمد شیخ بهایی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان نیز در این جلسه گفت: انتظار داشتیم که رییس جمهور اولین سفر استانی خود را از کرمان آغاز کند اما حسن ختام سفرهای خود را دیار حاج قاسم سلیمانی انتخاب کرد.

وی با گلایه از ضعف رسانه ای در تشریح فعالیت های دولت ادامه داد: فسادهای موجود در کشور ناشی از تحریم‌های خارجی، فسادهای درون دستگاه ها، کم کاری مسئولین و نهادهای نظارتی یا گنگ بودن قوانین است که برای فساد و رشوه دستگاه های نظارتی و قضایی باید اقدام کند اما در خصوص قوانین دولت می تواند ورود پیدا کنند

شیخ بهایی با تاکید بر اینکه روحانیت می تواند به عنوان بازوی دولت عمل کند افزود: می توان در بحث اصلاح قانون بانک ها، از ظرفیت پژوهشی حوزه استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، احمد یوسف زاده مدیر فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان و نویسنده کتاب «آن ۲۳ نفر» نیز در این دیدار گفت: خبر استان شدن جنوب کرمان، برای مردم این منطقه بسیار شیرین بود که باید به نمایندگی از مردم جنوب کرمان از رئیس جمهور تشکر کنیم اما انتظار داریم با کار کارشناسی دقیق، این موضوع به نحوی محقق شود که ذره ای از اتحاد بین مردم شمال و جنوب استان کرمان ذائل نشود.

وی در پایان خواستار بهسازی و توسعه گلزار شهدای کرمان که اکنون تبدیل به گلزار بین المللی شهدا گردیده، شد.

براساس این گزارش سید سجاد مهدوی دبیر مجمع مطالبه گران استان کرمان یکی دیگر از مهمانان دیدار با رئیس جمهور بود و در این نشست گفت: دولت جوان حزب اللهی راه نجات کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی و معدنی استان کرمان، اظهار کرد: بیشترین موضوعی که می توان در این جلسه گلایه داشت بحث نامتوازنی در استان کرمان است.

دبیر مجمع مطالبه گران استان کرمان با بیان اینکه الگوی پیشرفت در کرمان خط مشی ندارد و باید استان را روی ریل پیشرفت قرار داد، ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم که حوزه معدن، پیشرفت استان را رقم نزده است. از سویی شاهد هستیم که مدیران حقوق های نجومی می گیرند و معادن باعث بحران شدید آبی شده و از سوی دیگر نیز این شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی به مسئولیت های اجتماعی خود عمل نمی کنند.

مهدوی در این جلسه از رئیس جمهور درخواست کرد که دخالت نمایندگان را از طریق رسانه ها به مردم اعلام کرده و در ادامه از فقدان حکمرانی استانداران در کرمان انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار نیز یکی دیگر از مهمانان، بیشترین نارضایتی های کارگری در کشور را متعلق به استان کرمان دانست و در ادامه از عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل انتقاد کرد و گفت: در استان کرمان هنوز در بر پاشنه قبلی می گذرد و این مشکل با تغییر مدیران رده بالا حل نمی شود.

وی ادامه داد: 10 درصد استان را اتباع بیگانه را تشکیل می دهند که عده زیادی از آنها غیرمجاز هستند.

افضلی فعال حوزه گردشگری در استان کرمان نیز در این جلسه از عدم توجه به حوزه گردشگری انتقاد کرد و گفت: برای گردشگری مقاومت باید اقدام لازم صورت گیرد.

وی با بیان این مطلب که بخشی از بافت تاریخی کرمان نابود شده و بخش دیگر آن نیز در حال نابودی که باید آن را بازسازی کنیم، در ادامه حفاظت از محوطه های باستانی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: شاخص های گردشگری استان کرمان در دنیا به خوبی معرفی نشده است.

براساس این گزارش دکتر اکرم باخانی عضو هیات علمی دانشگاه باهنر کرمان و فعال حوزه زنان نیز در این جلسه گفت: ایجاد انعطاف آئین نامه های اداری در راستای حمایت از بانوان، دورکاری برای خانم های شاغل و … از مواردی است که انتظار می رود دولت سیزدهم به آنها توجه داشت بود.

وی با اشاره به کارتن خوابی بانوان و عدم وجود کمپ ترک اعتیاد برای زنان در کرمان، بر تسریع در قانون ازدواج جوانان و قانون فرزندآوری به عنوان یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام معین الدینی فعال جهادی و محرومیت زدایی نیز در این دیدار از فقر و محرومیت در برخی از مناطق این خطه پر ظرفیت گلایه کرد و افزود: بنگاه های اقتصادی در زمان بحران باید ورود پیدا کنند که شاهدیم اگر بحران در منطقه حضور خودشان نباشد آنگونه که باید، کمک نمی کنند.

وی در پایان سخنانش عنوان کرد: به روایت جهاد نیاز داریم و باید روایت جهادی بچه های جهادگر استان کرمان را ثبت کرد.

همچنین دکتر نوذر نخعی پزشک اجتماعی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: براساس تحقیق تعداد فرزندآوری از 64 هزار مورد در سال 95 به 26 هزار نفر در سال 1405 خواهد رسید که جای نگرانی دارد و انتظار می رود برنامه جدی در این حوزه در کشور مطرح و اجرایی شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بیش از 45 درصد ادارات را بانوان تشکیل می دهند و در برخی بیش از 70 درصد این حضور مربوط به زنان است ادامه داد: حقوقی که به بانوان در دوران مرخصی زایمان پرداخت می شود در حد دو سوم حقوق فرد در زمان اشتغال است که این موضوع باعث شده برخی از بانوان بعد از یک ماه سرکار بر گردند و این برای بحث تربیت فرزندان و همچنین افزایش فرزندآوری در جامعه ایرانی خوب و مناسبت نیست.

وی بیان کرد: شیوع مصرف مواد مخدر در استان کرمان در حد نگران کننده است.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا