بین الملل

تجمع حامیان «چارچوب هماهنگی» در اطراف منطقه سبز


حامیان کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» به منظور برگزاری تظاهرات، در اطراف منطقه سبز بغداد تجمع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عراق گزارش دادند که حامیان کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» با چندین اتوبوس از سمت جنوب منطقه سبز خود را به نزدیکی پل معلق رساندند.

وبگاه «بغداد الیوم» از استقرار گسترده نیروهای امنیتی عراق در منطقه سبز به منظور ممانعت از ورود حامیان چارچوب هماهنگی به منطقه سبز خبر دادند.

بر اساس این گزارش، ده‌ها اتوبوس نیز حامیان چارچوب هماهنگی را در نزدیکی پل الحسین در مجاورت پل معلق پیاده کردند.

کمیته موسوم به «سازماندهی تظاهرات برای حمایت از مشروعیت و حفاظت از سازمان‌های دولتی» عراق نزدیک به چارچوب هماهنگی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود تظاهرات مردمی «الشعب یحمی الدولة» (ملت حافظ کشور است) رأس ساعت ۱۷ (به وقت محلی) روز جمعه در کنار منطقه سبز بغداد برگزار خواهد شد.

 قرار است حامیان جریان صدر نیز از ساعت پنج امروز به وقت محلی در استان‌های عراق تجمع کنند و این مسئله تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

امیدها در کشور عراق پس از ۱۰ ماه با معرفی «محمد شیاع السودانی» به عنوان نامزد منصب نخست‌وزیری زنده شد و در حالی که پارلمان نیز خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس پارلمان آماده می‌کرد، تظاهرات حامیان جریان صدر برای مخالفت با روند سیاسی، شرایط عراق را پیچیده کرد.

 

انتهای پیام/.


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا