ورزش

گزارش زنده؛ استقلال 0 – سپاهان 2

نیمه نخستی سرد و کسل کننده

استقلال و سپاهان در حالی نیمه دوم را آغاز کرده اند که 45 دقیقه نخست بجز یک صحنه، اتفاق خاصی را در پی نداشت.

به گزارش “ورزش سه”، انتظارات برای آغاز دوباره رقابت های لیگ برتر به سر رسید و هفته نخست بیست و دومین دوره این پیکارها از امروز آغاز شده است. در یکی از دیدارهای حساس دور اول، استقلال و سپاهان دو تیم مدعی کسب عنوان قهرمانی در استادیوم آزادی تهران به مصاف هم رفته اند.

پس از قهرمانی استقلال در فصل گذشته، فرهاد مجیدی راهی امارات شد تا ریکاردو ساپینتو پرتغالی هدایت این تیم را برعهده بگیرد. سرمربی جدید آبی های پایتخت انگیزه های زیادی برای موفقیت روی نیمکت این تیم دارد و در گام نخست با یکی از حریفان مستقیم خود در راه کسب عنوان قهرمانی دیدار خواهد کرد.

در سمت مقابل نیز سپاهان پس از تغییراتی که در کادرفنی و ترکیب خود به وجود آورد، با تیمی کاملا متفاوت و زیر و رو شده به مصاف استقلال می رود. ژوزه مورایس پرتغالی که سابقه هدایت تیم های مطرح و مختلفی را در کارنامه دارد، امروز مقابل هموطن خود قرار خواهد گرفت.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان را در همین صفحه از “ورزش سه” دنبال کنید:
بازی از هفته اول بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
جمعه: 21/05/1401 ؛ ساعت: 19:00 
ورزشگاه: آزادی تهران /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: بیژن حیدری / کمک ها: علیرضا ایلدروم – مهدی عالیقدر ؛ داور چهارم: یاسر همرنگ / ناظر: محمدرضا فلاح

ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی
روزبه چشمی
رافائل سیلوا
جعفر سلمانی
عارف غلامی
رضا میرزایی
ابوالفضل جلالی
مهدی مهدی‌پور
زبیر نیک‌نفس
سجاد شهباززاده
کوین یامگا
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

ترکیب سپاهان:
رشید مظاهری
محمد دانشگر
رناتو داسیلویرا
امید نورافکن
رامین رضاییان
مسعود ریگی
محمد کریمی
یاسین سلمانی
فرشاد احمدزاده
محمد علی‌نژاد
شهریار مغانلو
سرمربی: ژوزه مورایس

کارت زرد:

سپاهان رامین رضائیان (6) محمد علی نژاد (49)

شرح گل:
استقلال صفر – سپاهان یک (دقیقه 53: یاسین سلمانی): حرکت تند و تیز محمد علی نژاد از سمت چپ و ارسال این بازیکن به درون محوطه جریمه، توپ به یاسین سلمانی رسید و این بازیکن با ضربه ای بغل پا و فنی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد و گل نخست بازی را به ثمر رساند.
استقلال صفر – سپاهان 2 (دقیقه 57: رامین رضاییان): پاس دیدنی مسعود ریگی به رامین رضاییان رسید و استارت تند و تیز این بازیکن از زمین خودی منجر به فرصتی فوق العاده برای این بازیکن شد و شوت او پس از برخورد به پای روزبه چشمی وارد دروازه شد تا اصفهانی ها خیلی زود اختلاف را بیشتر کنند.

لحظات حساس:
دقیقه 15: یک ربع نخست بازی بدون اتفاق خاصی دنبال شد و تنها در این لحظه شوت رضا میرزایی پس از برخورد به مدافعین سپاهان روی تور دروازه فرود آمد. کرنر ارسالی را نیز مظاهری دفع کرد.

دقیقه 39: شوت رضا میرزایی کم جان بود و از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 45: مهمترین اتفاق بازی در نیمه اول در ثانیه های پایانی رخ داد. یک ضربه ایستگاهی برای سپاهان به دست آمد. شوت راه دور نورافکن را حسینی به صورت ناقص دفع کرد و در ادامه توپ در بهترین شرایط ممکن مقابل فرشاد احمدزاده قرار گرفت که حسینی با یک دبل سیو دیدنی، توپ را راهی کرنر کرد.

* در حاشیه:
* سبحان خاقانی مهاجم مصدوم استقلال به همراه کاروان این تیم وارد ورزشگاه آزادی شد. همچنین محمد محبی و کاوه رضایی که مجوز بازی‌شان صادر نشده، آبی‌پوشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امروز همراهی نمی‌کنند.
* محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان به همراه اعضای این تیم با اتوبوس به ورزشگاه آزادی آمد و به رختکن رفت.
* رشید مظاهری و نیما میرزازاد به همراه مربی دروازه‌بان‌های پرتغالی سپاهان اولین نفراتی بودند که برای گرم کردن وارد چمن ورزشگاه آزادی شدند.
* وحید هاشمیان به همراه دو دستیار خارجی اسکوچیچ در ورزشگاه حاضر شدند.
* با وجود تاکید باشگاه استقلال مبنی بر ممنوعیت پوشش تصویری بازی و اتفاقات پیرامونی آن توسط دوربین‌های تلویزیونی، دوربین برنامه‌های مختلف صدا و سیما در ورزشگاه حاضر هستند که نارضایتی مسئولان استقلال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به همراه دارد.
* برخی مسئولان صدا و سیما در تلاش‌اند تا با انجام هماهنگی‌های لازم علاوه بر عوامل پخش زنده سایر برنامه‌های تلویزیونی نیز بتوانند به پوشش خبری این مسابقه بپردازند.

* این در حالی است که دوربین‌های باشگاه استقلال و شبکه تلویزیونی این باشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ورزشگاه راه نداده‌اند که اعتراض سعید فتاحی معاون ورزشی باشگاه استقلال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پی داشت.
* کاوه رضایی با لباس شخصی در ورزشگاه حاضر و از روی سکوها تماشاگر بازی شد. مهاجم جدید استقلال برای دقایقی با دراگان اسکوچیچ گفت و گو کرد.

* الویس کامسوبا بازیکن خارجی سپاهان نیز از روی سکوها به تماشای بازی پرداخت.

* در دقیقه 25 ارسال بازیکنان استقلال از سمت راست به روی دروازه به بدن فرشاد احمد زاده برخورد کرد و که آبی پوشان و در صدر آنها ریکاردو ساپینتو معتقد به خطای پنالتی بودند که داور با آنها هم نظر نبود.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا