ورزش

سمیعی: AFC به زودی به مسئله حق پخش ورود می‌کند

معاون حقوقی باشگاه استقلال عنوان کرد که مسئولان فدراسیون فوتبال در خصوص حضور هواداران در دیدار افتتاحیه استقلال و سپاهان کوتاهی کردند.

به گزارش ایسنا، فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال پس از شکست این تیم برابر سپاهان در هفته نخست لیگ برتر اظهار کرد: پرونده‌هایی که خودمان پیگیری می‌کردیم، به خصوص در موارد خارجی چیزی نمانده اما یک سری پرونده‌ها مثل پادوانی و استراماچونی که از قبل به وکلای خارجی سپرده شده بود، در حال انجام است و ما فقط نظاره‌گر هستیم زیرا پول هم به این وکلا پرداخت شده است. در خصوص پرونده میلیچ که رای هم صادر شده بود، روی رای اعتراض شد و به دادگاه عالی رفت تا تصمیم‌گیری شود.
وی در خصوص حضور پیدا نکردن هواداران در این دیدار عنوان کرد: در حساس‌ترین بازی ما که حق حضور هواداران بود، از ما گرفته شد و باید جبران شود. هم در دیدار برگشت و هم در خصوص رقبای ما باید این عمل جبران شود زیرا من شنیدم که از هفته آینده گویا قرار است با تماشاگر شود. مطمئنا می‌توانست حضور تماشاگر در این دیدار میسر باشد. یکی دیگر از دلایل بدون تماشاگر برگزار شدن این دیدار، دیر پیگیری کردن بود و مسئولان فدراسیون ما می‌دانستند که ایرادات چه چیزی است اما آن را رها کردند و جلسه آن را به شنبه و یک‌شنبه واگذار کردند. 
سمیعی در خصوص حق پخش تلویزیونی استقلال و حواشی آن توضیح داد: این موضوع جدید نیست و برخی افراد برخلاف مسئولیت ملی که دارند، با استقلال زاویه دارند و این نوع فیلمبرداری را کارشناسان باید بگویند اما در خصوص محتوا متعلق به باشگاه است یا نیست، در همه‌جا و به خصوص در اصل ۱۷۵ قانون اساسی آمده که فقط پخش انحصاری است و هیچ‌جا نگفته که محتوا باید مجانی باشد. پخش در اختیار آن‌ها است اما مجانی نیست و هر کسی می‌خواهد این محتوا را داشته باشد، باید هزینه‌اش را پرداخت کند. با توجه به این که آیتم‌های مورد انتظار AFC در حال افزایش است، این‌ آیتم‌های مالی که اجرا شود، یکی از آن‌ها همین است. آن چه که تا الآن باید رعایت می‌کردیم و نکردیم، در نهایت روی حق پخش به مشکل می‌خوریم و قراردادهای بسته شده را باید به کنفدراسیون آسیا تحویل دهیم. ما مشکلی با پخش زنده نداشتیم بلکه مشکل با محتوا داشتیم که برنامه‌های مختلف از گل‌های استقلال که برنامه می‌سازند و میلیاردها درآمد می‌گیرند و استقلال ریالی از کاری که خودش انجام داده دریافت نمی‌کند. بهترین پیشنهادها را داشتیم. اگر می‌خواهیم فوتبال ما رشد کند، باید همه این‌ها را داشته باشیم. این قضیه فقط ربط به فوتبال ندارد و مربوط به همه ورزش‌ها و فدراسیون‌های آماتوری و حرفه‌ای است. یا مشکل را باید خودمان حل کنیم یا مثل سایر الزامات گرفتار می‌شویم.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا