ورزش

اعزام به مسابقات جهانی نداشته‌ایم/ نینجوتسو در ایران زیرخاکستر مانده است

ایسنا/اصفهان بنیانگذار نینجوتسو نینجا در ایران گفت: یک هشتم نینجاکاران جهان در ایران هستند، اما به سبب مشکلات مالی تاکنون اعزامی به مسابقات جهانی نداشته‌ و همچنان برخلاف پتانسیل‌های موجود این رشته در ایران، زیر خاکستر مانده است.

اکبر فرجی، امروز (جمعه، ۲۱ مرداد) در حاشیه سی و سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور، هنرهای رزمی نینجوتسو نینجا انتخابی تیم ملی آقایان و بانوان ایران که در مجموعه ورزشی ولایت سپاهان‌شهر اصفهان برگزار شد، درباره این مسابقات اظهار کرد: این مسابقات هر سال در استان‌های مختلف برگزار می‌شود. اصفهان نیز در سال ۱۴۰۱ میزبان این مسابقات بود. در حال حاضر حدود ۳۴ یا ۳۵ هزار نینجا در کشور هستند که متاسفانه همیشه مظلوم واقع می‌شوند. امیدوارم بتوانیم صدایمان را به مسئولان برسانیم. 
وی افزود: مسابقات قهرمانی کشور نینجوتسو نینجا در دو بخش بانوان با حضور حدود ۱۱۰۰ قهرمان استانی از بیش از ۲۳ استان کشور و در بخش آقایان بالغ بر ۹۰۰ نفر از ۲۱ استان کشور به اصفهان آمده و در رقابت‌های قهرمانی کشور شرکت کردند. 
بنیانگذار نینجوتسو نینجا در ایران درباره این رشته توضیح داد: نینجوتسو یک ورزش رزمی ژاپنی است که ۳۱ سال پیش توسط بنده وارد ایران شد و نینجا به ورزشکاران این رشته گفته می‌شود. تفاوت عمده نینجوتسو با دیگر رشته‌های رزمی در شکل و فلسفه آن است. در این رشته هیچ محدودیت جنسی و سنی وجود نداشته و با انواع سلاح و حرکات گوناگون برای همگان قابل استفاده است.
فرجی ادامه داد: حدود ۲۲ کتاب درباره نینجوتسو چاپ شده و استان اصفهان نیز پتانسیل بالایی در این رشته دارد. همچنین هنرهای رزمی برای اولین در ۸ تاتمی و ۱۰ استایل مختلف در اصفهان برگزار می‌شود. 
وی با اشاره به ظرفیت بالای این رشته در اصفهان، خاطرنشان کرد: استان اصفهان با بیش از ۶ هزار ورزشکار فعال یکی از قدرتمندترین استان‌ها در نینجوتسو است. 
فرجی همچنین در خصوص شرایط نینجوتسو در ایران، تصریح کرد: نینجوتسو در جهان مسابقات بین‌المللی دارد، اما متاسفانه تاکنون اعزامی از ایران انجام نشده است. با اینکه حدود یک هشتم جمعیت نینجا در ایران است، اما همچنان زیر خاکستر مانده است. مسئله مالی یکی از اصلی‌ترین معضلات ما است که امیدوارم بیشتر حمایت و دیده شویم. 
بنیانگذار نینجوتسو نینجا در ایران افزود: در این دوره نفرات برتر به تیم ملی دعوت شده و اولین اعزام به مسابقات آسیایی را خواهیم داشت. با رایزنی‌های انجام شده این اعزام در زمستان انجام خواهد شد. 
وی اضافه کرد: به‌عنوان میزبان برگزاری اولین دوره مسابقات آسیایی هنرهای فردی داوطلب شدیم که در صورت تایید فدراسیون جهانی از این فرصت استفاده خواهیم کرد.
فرجی از مشخص نبودن سرمربی تیم ملی خبر داد و گفت: باتوجه به شرایط نینجوتسو در کشور باید مرحله به مرحله جلو برویم. ابزار این ورزش باید مطابق با فدراسیون جهانی استاندارد باشد و با توجه به اینکه ابزارها گران بوده و خودمان می‌سازیم، مورد تایید نیست و باید گام به گام پیش برویم.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا