ورزش

۲ طلا و یک برنز حاصل کار فرنگی ‌کاران ایران در ۵ وزن نخست

در پایان رقابت های پنج وزن نخست کشتی فرنگی کشورهای اسلامی، نمایندگان ایران صاحب دو طلا و یک برنز شدند.

به گزارش ایسنا، در پایان رقابتهای پنج وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی کشورهای اسلامی در ترکیه، شیرزاد بهشتی طلا در وزن ۶۳ کیلوگرم و محمدرضا رستمی در وزن ۷۲ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید. حسین‌وند و گرمسیری نیز از رسیدن به مدال بازماندند.
در وزن ۵۵ کیلوگرم محمد حسین‌وند پناهی در دور اول با نتیجه ۷ بر ۰ بوراک اوزون از ترکیه را برد اما در دومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی برابر جسوربک اورتیبکوف از ازبکستان در همان تایم نخست با نتیجه سنگین ۹ بر ۰ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. حسین‌وند در دیدار رده بندی با نتیجه ۸ بر ۰ مقابل اسلام جان عزیزاف از تاجیکستان شکست خورد و پنجم شد.
در وزن ۶۳ کیلوگرم شیرزاد بهشتی طلا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم برابر فیروز میرزارجب اف از تاجیکستان با نتیجه ۳ بر ۱ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل تورابک تیرکاشیف از ازبکستان به سختی و با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد. بهشتی طلا در فینال با نتیجه ۴ بر ۲ تینار شارشنبیکوف، قهرمان آسیا از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.
در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۰ شهروز اوچیلوف از تاجیکستان را شکست داد. وی در  دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف میرزابک رحمت اف از ازبکستان رفت و با نتیجه ۷ بر ۴ به برتری رسید و راهی فینال شد. رستمی در فینال با نتیجه ۹ بر ۸ مقابل اولو غنی زاده از آذربایجان به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.
در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف عارف نیفتولایف از آذربایجان رفت و با نتیجه قاطع ۱۰ بر ۰ به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد.  بالی در نیمه نهایی در حالیکه ۳ بر ۰ از ژولدوشبیکوف قرقیزستانی پیش بود، با اجرای فن سوبلس حریف پنج امتیاز از دست داد و دو امتیاز نیز به دلیل فرار در خاک از دست داد تا در نهایت این مبارزه با نتیجه ۷ بر ۳ به سود کشتی‌گیر قزاق به پایان برسد. وی در ادامه در دیدار رده بندی با نتیجه ۴ بر ۰ آدم بودجملین از الجزایر را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.
 رسول گرمسیری دیگر نماینده ایران در پنج وزن نخست این رقابتها بود که در دور نخست برابر حریفی از ازبکستان شکست خورد و حذف شد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا