بین الملل

۹۵ درصد از کویتی‌ها مخالف عادی‌سازی روابط با صهیونیست ها هستند

براساس نتایج نظرسنجی؛

۹۵ درصد از کویتی‌ها با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی یا تجارت با صهیونیست‌ها به شدت مخالفند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نتایج نظرسنجی مرکز مطالعات و پژوهش‌های «الخلیج العربی» نشان می‌دهد که کویتی‌ها بیش از دیگر اعراب بدنبال تحریم رژیم صهیونیستی هستند و مخالفت بیشتری هم با عادی سازی روابط با تل آویو دارند.

این نظرسنجی که در توئیتر انجام شده حکایت از آن دارد که ۹۵ درصد از کویتی‌ها با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی یا تجارت با صهیونیست‌ها به شدت مخالفند.

حتی ۷۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند تحت هیچ شرایطی نه اکنون و نه در آینده عادی‌سازی روابط با تل آویو را نمی‌پذیرند.

شهروندان کویتی در مقاطع و فرصت‌های مختلف نیز مخالفت شدید خود را با عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها نشان داده اند و همواره در میان کشورهای عربی و در میادین ورزشی بیشترین انصراف از رویارویی با رقبا و نمایندگان رژیم صهیونیستی را ثبت می‌کنند. عمده ورزشکاران کویتی این انصراف‌ها را در حمایت از مردم فلسطین عنوان می‌نمایند.

از سوی دیگر صهیونیست‌ها در تلاش هستند تا شهروندان کشورهای عربی را حامی و همسو با جریان عادی سازی روابط نشان دهند، در حالی نتایج نظرسنجی از جمله در کویت همه تلاش صهیونیست‌ها را نقش بر آب می‌کند. ضمن آن که افکار عمومی حتی در کشورهای عربی مانند امارات و بحرین که سران و رهبران آن‌ها به سمت عادی سازی روابط با تل آویو حرکت کرده اند؛ در جریان مخالفت با عادی سازی روابط هستند و در این کشورها نیز مخالفت‌های شدیدی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی وجود دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا