بین الملل

انتقال فرماندهان داعش از اردوگاه الهول به مکان دیگر با نظارت آمریکا


یک منبع امنیتی عراق از انتقال فرماندهان گروه تروریستی داعش از اردوگاه الهول سوریه به یک اردوگاه دیگر تحت نظارت آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع امنیتی عالی‌رتبه در استان الأنبار گفت که نهادهای ناظر بر اردوگاه الهول در سوریه تحت نظارت آمریکا تعدادی از سرکرده‌ها و عناصر این گروه از ملیت‌های مختلف را به اردوگاه دیگر منتقل کردند.

وبگاه «المعلومه» به نقل از این منبع گزارش داد که هزاران نفر از فرماندهان و عناصر داعش به اردوگاه دیگری که هنوز مکان آن مشخص نیست، منتقل شده‌اند اما اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که این اردوگاه در خاک سوریه است.

این منبع افزود که نهادهای ناظر بر اردوگاه الهول در سوریه، اسرای داعشی از ملیت عراق را داخل این اردوگاه نگه داشته‌اند تا ظرف چند روز آینده به عراق منتقل کنند.

این منبع افزود که انتقال این عناصر و فرماندهان داعش به یک اردوگاه دیگر تحت نظارت آمریکا، سوالاتی را درباره اهداف و انگیزه‌های انتقال این عناصر مطرح می‌سازد.

از سوی دیگر شبکه المیادین گزارش داد که ۱۵۰ خانواده عراقی متشکل از حدود ۷۰۰ فرد اردوگا الهول در شرق استان الحسکه را به مقصد عراق ترک کردند.

المیادین به نقل از برخی منابع گزارش داد که این خانواده‌ها پس از سفر یک هیأت عراقی از وزارت مهاجرت و کشور عراق به اردوگاه مذکور، این اردوگاه را ترک کردند.

 

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا