شهرستان ها

۵۰۰ نفر از زندانیان در زنجان گواهی مهارت دریافت کردند

زنجان-مدیرکل زندان های استان زنجان گفت: ۵۰۰ نفر از زندانیان در استان زنجان توانستند گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای را دریافت کنند و بعد از رهایی برای خود شغلی ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جوادی ظهر پنج شنبه در جلسه کارآفرینی و اشتغال استان زنجان با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان برای زندان‌ها انجام می‌شود، گفت: هزار و ۶۵۸ نفر از زندانیان در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۵۰۰ نفر از زندانیان در استان زنجان توانستند گواهی و مدرک مهارت فنی و حرفه‌ای را دریافت کنند و بعد از رهایی برای خود شغلی ایجاد کنند.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان گفت: اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان به منظور اصلاح پس از آزادی زندانیان، مراقبت پس از خروج آنها و ایجاد شغل برای زندانیان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به آنها ارائه می‌‎دهد.

جوادی تاکید کرد: با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خدمات آموزشی در بیش از ۱۰ رشته فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم به مددجویان ارائه می‌شود.

وی بر لزوم ایجاد مرکز فنی و حرفه‌ای در جوار زندان تاکید کرد و گفت: کسب مهارت برای زندانیان باعث می‌شود که دیگر به سمت کارهای خلاف نروند.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان تصریح کرد: طی چند سال گذشته آموزش‌های مهارتی به زندانی‌ها در زندان های استان رشد خوبی داشته است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا